Spöckskräckor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
1
Snarfy:
Hej 
Jag undrar vilka levande växter dom kan ha i sitt terrium.
Håller på starta upp ett nytt terrium för sonen vill skaffa såna husdjur

5558
4235
Tropfrog:
Menar du som inredningsdetalj så måste jag nog göra dig besviken. Det.går inte ha växtätare tillsammans med prydnadsväxter. De äter allt.

Om du menar lämpligt foder så nämns ofta hallon, björnbär, ek, maskrosor, lönn och salal. När jag hade dem på 90 talet fick de uteslutande liguster. Jag vet inte om det var optimalt. Men jag hade obegränsad tillgång året om och pinnarna multiplicerade sig explosionsartat. Jag tror att de flesta färska blad går bra så länge man undviker giftiga arter. Varierad kost är säkert bättre än enbart liguster.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
1098
1245
NellyNiklas:

Vintertid är svåraste tiden att hitta mat till spökskräckor. Om du rejkar i ditt närområde så kanske du hittar björdnbärsbuskar. Dessa är dina bästa (och som oftast enda) alternativ under denna perioden. Spökskräckorna äter mycket så det är med fördel att ha fler än en sådan björnbärsbuske-hotspot att ta ifrån då det inte kommer ny tillväxt innan våren kommit. Du kan även höra runt bland dina nära och bekanta om de beklagar sig över björnbär på deras tomt. 

Under vår, sommar och inledning till höst funkar de övriga förslagen. Vi blandade ut björnbär med ek och bok men björnbär var utan tvekan högst på menyn, det råder det inga tvivel om. 

Mvh
Niklas

5558
4235
Tropfrog:
Nja. Björnbäsbuske må vara det bästa alternativet vintertid, men knappast det enda.

Salal finns tillgängligt hela året och liguster är en vintergrön häckväxt som man hittar I varje villaområde.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild