Kuk terrarien

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

9
0
Gecko98:

Hej! 

märklig titel ???? 
Är det någon här som beställt från kuk terrarien.dk? 

Är ute efter helglasterrarium och läst om dessa på flera ställen nu men jag förstår ju ingenting på deras hemsida. Hur gick ni tillväga i så fall? 

mvh 

Medlem i SkHF
1092
1237
NellyNiklas:
Gecko98 skrev:
Hej! 

märklig titel ???? 
Är det någon här som beställt från kuk terrarien.dk? 

Är ute efter helglasterrarium och läst om dessa på flera ställen nu men jag förstår ju ingenting på deras hemsida. Hur gick ni tillväga i så fall? 

mvh 

KUK var tidigare väldigt ofta utställare på svenska mässor, framförallt på Malmö Tropikmässa. Dessvärre gick grundaren bort för några år sedan och jag har inte sett firman på någon mässa sedan dess. (Jag lämnar reservation för fel då det möjligen sköts av nya ansikten som jag inte känner igen).

5544
4226
Tropfrog:
Jag har ett kuk terrarium köpt på mässa 2017. Bra och prisvärt. Men som sagt, företaget är troligen inte aktivt.

Men dra iväg ett mail och fråga om fraktkostnader så får du nog snart svar om de är aktiva fortfarande.

Någon DK adress hittar jag inte, kan du länka den? Skulle ju kunna innebära billigare frakt om de har lager i Danmark :)

Mvh
Magnus 

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2698
2516
anders:
Jag köpte för många år sedan av KUK-terrarien (dock inte någon .dk adress!), och letade likt dig efter att beställa av dem igen, framförallt då jag behövde specifika mått.

Det slutade dock med att jag köpte av Tropiska Rum (tropiskarum.se), och är väldigt nöjd. Trevlig butik och lika trevlig personal. Rekommenderas!

5544
4226
Tropfrog:
+1 för tropiska rum. Väldigt bra butik med en engagerad ägare.

Dock finns det risk för besvikelse kring priset. KUK terrarium var väldigt billiga innan inflationen. Det verkar som att hemsidan är död sedan flera år. Priserna du ser där kan ingen matcha idag.

Mvh
Magnus 

9
0
Gecko98:

Tråkigt att höra :( 

men intressant med tropiska rum! Kollade bara lite snabbt nu men verkade bara finnas mindre glasterrarium. Gör de i så fall större på beställning? 

mvh :)

Medlem i SkHF
92
54
Kenneth58:
Hör med Åleds Akvarium, bygger terrarium/akvarium på beställning i glas.

Hadde med sig en prototyp till december mässan i Malmö.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild