"Aggressiv" bebis KP

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
1
Nordlinder11:
Hej! 
Har köpt en juvenil kungspyton som bara är några månader gammal som är väldigt bitig. Minsta rörelse eller att man ens andas/ blåser lite på den så biter den. 
Ja vet att ungarna är så oavsett typ men hur tränar jag bort de? Ska jag låta han va och de går till sig? Ska ja låta han bita mig? Ska jag ha handskar? Ska jag göra på ett speciellt sett? 
Ge mig gärna alla tips på sånt för vill få han som min andra orm som inte bryr sig om nått, är gosig och jättelugn och går med på de mesta☺️

Medlem i SkHF
1091
1236
NellyNiklas:

Låter som du har en orm med sting och självbevarelsedrift, vilket jag hade tagit som en indikation på att det är en frisk orm. 

Jag tvivlar på att ormen är aggressiv. Däremot verkar den vara defensiv och det är som du säger ofta en självklarhet med nyligen kläckta/födda djur/neonater.

Om du upplever att bett är obehagligt så kan du, beroende på storlek på ormen, använda ormkrok i lämplig storlek eller handskar. Du ian också introducera en behållare som agerar grotta/gömsle som du kan stänga och låsa, som du kan avlägsna vid underhåll i terrariet. Giftormar hanteras ofta på detta sätt.

Mvh
Niklas

5
1
Nordlinder11:
Jaa men hur ska jag få den att lita på mig eller typ känna sig lugn med mig utan att "attackera"? Hur lång tid tar de? Åsånt
Mvh Emma 

355
317
panterophis:
Låt den vara. Använd pincett när du matar och ormkrok om du måste flytta på den
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild