Tips på bra butiker med reptiler.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

2
0
Beccaborjesson:

Hej, vill ha tips på reptilbutiker i Sverige. 

den bästa reptilbutik jag varit på är Källby zoologiska hos Peter. Några mer som gillar den? 

Har man inte varit där rekommenderar jag verkligen att besöka en mysig butik. Där djuren går i första hand. Är det något speciellt eller ovanliga reptiler man söker fixar han det nästan alltid. 

Extra plus är dom bra priserna. 

berätta era favoriter och varför så man kan ta och åka runt och titta i Sverige. 

Medlem i GHF
3158
1790
EmanuelKarl:
CyberZoo i Trollhättan är svårslagna

2
0
Beccaborjesson:
Måste dit också! Inga andra hör i Sverige man kan hoppa in på när man har vägar förbi som du vet ????

89
40
09an:
Under fliken 'Information' och 'Butiker & tropikhus' finns många butiker. Håller dock med om att Cyberzoo är den absolut bästa!

5545
4227
Tropfrog:
Cyberzoo är bra, men jag har fått en känsla att de har tagit vatten över huvudet. Personalen är lite för på själva säljgrejen, vilket tar lite udden av det. Inget fel i det, man gör vad man måste. Men jag har en känsla av att detta projektet inte går så bra som man hoppats på, vilket ju är synd.

Herpers chioice försvann tyvärr, de var också en bra butik.

Den bästa just nu som jag själv besökt är tropiska rum i Genevad. Ägaren är väldigt passionerad för hobbyn och har det som en sidoverksamhet bredvid annat. Tyvärr tror jag nog att det är nödvändigt i dagsläget i Sverige med den lilla marknaden som finns. Att starta butik med bra utbud, fast kunnig personal och  vinstintresse är nog väldigt svårt.

Källby låter intressant, jag skall definitivt åka dit när jag har vägarna förbi. Tack för tipset.

Mvh
Magnus 

13
11
Nickesnoken:
Jag vill tipsa om nyöppnade Fauna Zoo i Mölndal. Där finns mkt foderdjur, spindlar, vandrande pinnar, ödlor, ormar, växter akvariefisk terrarium med mera.  Jag har redan besökt affären 3 gånger på knappt 1 månad. 

Medlem i SHF
99
73
Da_wall:

09an skrev:
Under fliken 'Information' och 'Butiker & tropikhus' finns många butiker. Håller dock med om att Cyberzoo är den absolut bästa!

Herperchoice har stängt ner för gott för ett bra tag sen ^^ Men ja Magus och bella var dom bästa  i sverige innan dom la ner verksamheten. 

Medlem i SHF
99
73
Da_wall:

09an skrev:

svarade fel. men gick ej att ta bort xD Tänkte på herperschoice haha :) 

3
1
Salmonroll:
Nickesnoken skrev:
Jag vill tipsa om nyöppnade Fauna Zoo i Mölndal. Där finns mkt foderdjur, spindlar, vandrande pinnar, ödlor, ormar, växter akvariefisk terrarium med mera.  Jag har redan besökt affären 3 gånger på knappt 1 månad. 

Är det samma folk som drivit tidigare Mölndals zoologiska? I så falla lär det bli samma sunkbutik som vid tidigare försök efter en tid.

13
11
Nickesnoken:
Salmonroll skrev:

Är det samma folk som drivit tidigare Mölndals zoologiska? I så falla lär det bli samma sunkbutik som vid tidigare försök efter en tid.

Jag tror att det är det. Men intrycket man får nu känns jättebra tycker jag så jag vill gärna gynna dem. Kan inte uttala mig om hur tidigare butik såg ut innan stängning.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild