Murgröna ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

12
1
Alzz07jn:
Hej undrar om man kan ha murgröna till ögonfransgecko

Medlem i SHF
4049
5101
Jonas_:
Man kan ha det ja. Men jag skulle rekommendera att välja någon annan växt, av två anledningar. 

Ett. Murgröna är en giftig växt (även om inte ögonfransar äter växter så kan "saft" från växten hamna på ödlan och då arten slickar på sig själv känns det som en onödig chansning)

Två. Murgröna brukar trivas dåligt inomhus, speciellt i terrarium. Vet inte om det är pga av ljuset eller värmen. Jag skulle rekommendera att du tittar på olika rankor istället. Exempelvis klassikern gullranka. Finns i flera olika färgvarianter. Finns även andra rankor som trivs utmärkt i våra terrarium. 

Lycka till. 

5507
4210
Tropfrog:
Murgröna är en växt som växer naturligt I tempererade områden. De flesta såna växter brukar inte klara sig så bra under tropiska förhållanden där de inte får den naturliga vintervilan.

Jag har aldrig försökt odla murgröna inne själv. Men min slutsats om Jonas erfarenhet av att de klarar sig dåligt inomhus är att detta även är anledningen för murgröna.

Jag rekommenderar växter från tempererade områden i trädgården och växter från tropiska områden i tropiska terrarium.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild