VIKTIGT HJÄLP!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

7
1
Alzz07jn:
Min orm har smitit ut ur terrariumet och har letat som en galning, hon är grå så hon har lätt att gömma sig men vart ska jag leta? Vad ska jag göra? Vad kan jag göra? 
Tror jag håller på att tappa föreståndet, kommer hon komma fram?  Kan jag göra nått så hon kommer fram?

100
103
Spikedreptiles:
Alzz07jn skrev:
Min orm har smitit ut ur terrariumet och har letat som en galning, hon är grå så hon har lätt att gömma sig men vart ska jag leta? Vad ska jag göra? Vad kan jag göra? 
Tror jag håller på att tappa föreståndet, kommer hon komma fram?  Kan jag göra nått så hon kommer fram?

kolla vid varma ställen. Troligtvis kommer den hitta ett varmt och skönt ställe den gillar och ligga där

351
314
panterophis:

Kolla igenom terrariet NOGA en gång till, ormar är förbannat bra på att gömma sig. Annars som nämnt tidigare, varma ställen, bakom/i/under element, bakom kylen.

Glöm inte att se till att rymningsäkra terrariet innan ormen ska tillbaka i det

5442
4171
Tropfrog:
Vilken art det gäller kan spela roll. Viktig information som utelämnats.

Men jag gissar på majsorm. Ingen expert precis, men jag läste på lite. De gillar att gräva ner sig själv under brumering. Så min gissning är nog att den är kvar i terrariet och vilar just nu.

Men som sagt, ingen expert, har bara googlat lite åt dig.

Mvh
Magnus

77
29
09an:
Hittade min kungspyton inne i sängen inklämnd mellan träramen och fjädringen en gång. Sen spelar det ganska stor roll vart ormen rimligen kan vara, vilka rum den kan ha tagit sig till osv.

7
1
Alzz07jn:
panterophis skrev:
Kolla igenom terrariet NOGA en gång till, ormar är förbannat bra på att gömma sig. Annars som nämnt tidigare, varma ställen, bakom/i/under element, bakom kylen.

Glöm inte att se till att rymningsäkra terrariet innan ormen ska tillbaka i det

Har tömt terrariet så hon kan verkligen inte vart där, har dock lagt tillbaka allt o har det öppet så hon kan ta sig tillbaka om hon skulle vilja

7
1
Alzz07jn:
Tropfrog skrev:
Vilken art det gäller kan spela roll. Viktig information som utelämnats.

Men jag gissar på majsorm. Ingen expert precis, men jag läste på lite. De gillar att gräva ner sig själv under brumering. Så min gissning är nog att den är kvar i terrariet och vilar just nu.

Men som sagt, ingen expert, har bara googlat lite åt dig.

Mvh
Magnus

Tömde terrariet o hon var inte där, Jupp en majsorm 

727
386
Johnexotics:
Kolla under saker i skåp varma ställen

215
275
Lordguras:
Bakom element brukar va en höjdare 

95
75
Nina_Fiji:
När min rymde gömde den sig bakom kylskåpet. Vart och skönt runt kompressorn. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild