Väldigt liten ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
Madeleine81:

Hej!
Nu behöver jag lite råd från er som är kunniga på ögonfransgeckos! 

Jag köpte min första unge tidigare i år, i april. Det var egentligen inte planerat att ha en unge, men jag kunde inte lämna denna lilla stackare i djuraffären. De hade en hona och en hane som de hade separerat med en (uppenbarligen)för dålig "mellanvägg" och då hade denna lilla tjej blivit till. Det märktes först när affären sålde sin hona och terrariet skulle rengöras. 

När jag köpte henne så var hon enligt affären 2-3 månader gammal. Hon var jätte liten, så vet inte om jag tror på det. Hon är dock än idag jätte liten. Hon äter, ömsar och bajsar/kissar, men växer inte. Vägde henne idag, 3 gram, och det är ju helt galet. Då är hon minst 7 månader gammal. Så absolut inte normalt. 

Är det ngn som varit med om något liknande? Kan det vara att hon inte fått rätt foder från början som sabbat för henne? 

Hon äter idag Nektons Breed and Growth CGD, får extra kalk samt mjölmask nån gång i veckan, dock endast torkad så här långt. 

Tar gärna emot tips på sätt att få upp henne i vikt, samt info ifall någon annan sett något liknande nån gång! 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild