Finns ett par potentiella problem med den föreslagna blandningen.
Dendrobates tinctorius är generellt sätt väldigt territoriella som fullvuxna, särskilt när det kommer till honorna. Jag skulle aldrig rekommendera att hålla vuxna D. tinctorius tillsammans med någon annan pilgiftsgroda (inte ens flera honor den egna arten tillsamans), så länge inte den andra arten är uteslutande trädlevande, vilket man inte kan säga om Epipedobates. Finns fall då det har slutat riktigt illa. Vill du ha en art tillsammans med dina Epipedobates skulle någon Phyllobates eller en annan Dendrobates (auratus, leucomelas eller möjligtvis truncatus) vara ett betydligt bättre val. Själv har jag haft P. vittatus och E. anthonyi ihop med framgång.
Skippa vampyrkrabborna. Finns fall att läsa om då de käkat upp åtminstone Ranitomeya, och steget därifrån till att de skulle kunna plocka en Epipedobates är inte särskilt stort. Till skullnad från ryggradsdjur är de ju inte begränsade till att ta byten som får plats i deras mun, utan de kan ju fånga större grejer och äta dem levande, och sovande grodor kan ligga risigt till. Dessutom lär du ju verkligen inte se dem lika mycket som övriga arter så jag tror inte att de gör burken så mycket intressantare.
Du har ju skickat bilder på burken privat till mig, och det ser riktigt fint ut, men den ser inte alls ut att vara anpassad till en Phelsuma. Det finns ingen bambu, vilket är en central del i Phelsumas livsmiljö. Dessutom kräver de som ovan nämnt en lite varmare och torrare miljö än pilgift. I ett välplanerat terrarium kan man ju uppnå detta, men det tråkiga när man blandar två arter som kräver två helt olika miljöer är ju att vardera art bara kommer att utnyttja en viss del av terrariet. Finns många som kört pilgift med klemmeri med framgång, men då i stora burkar anpassade för arterna där båda mikroklimaten får plats.
Om dina anthonyi är vuxna/semiadulta så hade jag inte oroat mig lika mycket över att blanda dem med jungfrugeckor/klemmeri som jag hade varit över att blanda dem med vampyrkrabbor. Nyuppstigna grodor eller mindre pilgiftsarter (exempelvis de minsta Ranitomeyorna) hade jag inte kört med jungfrur eller andra geckor i den storleken.
(I en annan tråd som är i farten i forumet just nu diskuteras risken med att blanda djur från två olika världsdelar, specifikt pilgift med klemmeri, ur patogensynpunkt, vilket är värt att nämna, även om jag personligen måste säga att jag är ytterst skeptisk till risken när djuren har gått i fångenskap i generationer och bott i terrarium bredvid varandra hur länge som helst.)