Terrarium till crested gecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

13
2
Linus10:

Hej, tänkte fråga om det funkar att ha 120 x 50 x 60 terrarium till crested geckos tänkte ha flera? ska göra ett bio aktivt med egen 3D bakgrund och regnsystem och allt.

Mvh Linus

89
40
09an:
Onödigt att ha djur som mår bäst ensamma tillsammans om det inte är för avel.

121
145
Spikedreptiles:
Linus10 skrev:
Hej, tänkte fråga om det funkar att ha 120 x 50 x 60 terrarium till crested geckos tänkte ha flera? ska göra ett bio aktivt med egen 3D bakgrund och regnsystem och allt.

Mvh Linus

som tidigare person har sagt så är det en onödig risk om man inte ska avla och även då är det rekommenderat att ha dom isär emellan parning. Visst det kanske går jättebra ha flera i början men en dag så kan det vända... Sen så skulle jag gå högre en 60cm (utgår ifrån att det är LxDxH?). Dessa är trädlevande ödlor och behöver både bredd och höjd :) Skulle gå minst 90 högt men större alltid bättre! :)

Mvh Jonatan

5544
4226
Tropfrog:
Två geckos skall ha två terrarium. 60×45×90 per styck är lagom.

Vill du avla så släpper du in hanen till honan när det är dags, inte tvärtom.

Att ha flera tillsammans slutar i bästa fall med ett överskott med osäljbara ungar, men i sämsta fall med bråk, lämlästning och död.

Mvh
Magnus 

13
2
Linus10:
Spikedreptiles skrev:

som tidigare person har sagt så är det en onödig risk om man inte ska avla och även då är det rekommenderat att ha dom isär emellan parning. Visst det kanske går jättebra ha flera i början men en dag så kan det vända... Sen så skulle jag gå högre en 60cm (utgår ifrån att det är LxDxH?). Dessa är trädlevande ödlor och behöver både bredd och höjd :) Skulle gå minst 90 högt men större alltid bättre! :)

Mvh Jonatan

Tack för alla svar men det är då att jag har en ensamtstående terrarium som är 120x50x60. Som jag undrar vad jag kan skaffa till har ni några tips isåfall? för tänkte flytta min skäggagam till ett större så han mår bättre som jag kan göra finare.

Mvh Linus

121
145
Spikedreptiles:
Linus10 skrev:

Tack för alla svar men det är då att jag har en ensamtstående terrarium som är 120x50x60. Som jag undrar vad jag kan skaffa till har ni några tips isåfall? för tänkte flytta min skäggagam till ett större så han mår bättre som jag kan göra finare.

Mvh Linus

finns många bra. Är du intresserad av mer tropiskt eller något mer torrt levande? Groda, orm eller ödla? Är det ett glas terrarium eller trä?

5544
4226
Tropfrog:
Med 60 cm högt terrarium klarar du lagkravet precis. Med tanke på den i övrigt väl tilltagna storleken tycker jag nog att det är ok så länge det finns gott om inredning att klättra omkring på. Om det är terrariet du har och ögonfransgecko du vill ha så säger jag kör på det.

Mvh
Magnus 

13
2
Linus10:

Spikedreptiles skrev:

finns många bra. Är du intresserad av mer tropiskt eller något mer torrt levande? Groda, orm eller ödla? Är det ett glas terrarium eller trä?

Vet faktiskt inte men mer tropiskt skulle jag säga vad finns det? glas terrarium

Mvh Linus

121
145
Spikedreptiles:
Linus10 skrev:

Vet faktiskt inte men mer tropiskt skulle jag säga vad finns det? glas terrarium

Mvh Linus

massor finns då. Pilgiftsgrodor, paddor, klockgrodor, små skinkar etc. Listan är nästan ändlös men viktigast är att du skaffar ett djur som du har ett genuint intresse för :)

13
2
Linus10:

Spikedreptiles skrev:

massor finns då. Pilgiftsgrodor, paddor, klockgrodor, små skinkar etc. Listan är nästan ändlös men viktigast är att du skaffar ett djur som du har ett genuint intresse för :)

juste pilgifts grodor ska läsa på om de. Men vad finns det för paddor t.ex? vill ha något tropisk men kan du skriva några så kan jag läsa på?

Mvh Linus

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild