Rödsvansad kycklingsnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

10
2
celineamelia:
Hej jag undrade om det finns skötselråd för Rödsvansad kycklingsnok någonstans eller om det gäller samma "regler" som för vanlig snok. 

Någon som vill dela med sig av erfarenheter kring ormarten? Vill gärna läsa på lite om dem. :) 

163
108
Alex_ask:
Jag födde upp sånna för typ 10-15 år sen så nåt kan jag säkert bistå med, vad menar du med vanlig snok? 

10
2
celineamelia:

Alex_ask skrev:
Jag födde upp sånna för typ 10-15 år sen så nåt kan jag säkert bistå med, vad menar du med vanlig snok? 

Jag menade strumpebandssnok, borde varit lite mer tydlig märker jag nu :D 

Medlem i SHF
4049
5100
Jonas_:
Ett kanonbra tips när man söker information om en specifik art på internet är att använda artens vetenskapliga namn och INTE det svenska populärnamnet : ) 

Gonyosoma oxycephalum

Arten kommer ursprungligen från Sydostasien. 

Strumpebandssnokarna kommer från Nordamerika om jag inte minns helt fel... Så habitatet och miljön skiljer sig mycket mellan dessa snokar. 

Är det något specifikt du undrar över kan säkert jag ge tips också.. även om det var 15år sedan jag hade arten i min ägo. Tror min största var närmare 200cm med ett häftigt humör. 

10
2
celineamelia:

Jonas_ skrev:
Ett kanonbra tips när man söker information om en specifik art på internet är att använda artens vetenskapliga namn och INTE det svenska populärnamnet : ) 

Gonyosoma oxycephalum

Arten kommer ursprungligen från Sydostasien. 

Strumpebandssnokarna kommer från Nordamerika om jag inte minns helt fel... Så habitatet och miljön skiljer sig mycket mellan dessa snokar. 

Är det något specifikt du undrar över kan säkert jag ge tips också.. även om det var 15år sedan jag hade arten i min ägo. Tror min största var närmare 200cm med ett häftigt humör. 

Det var ett väldigt bra tips, hittade några sidor på engelska med bra information kring djurhållning även om man bör ta det med försiktighet då djurhållning brukar skilja sig mellan länder. 

Hitills känns det lite svårt att hitta uppfödare i Sverige, det hade även varit lärorikt att fråga frågor till en uppfödare. :) Men jag får kika runt lite. Om du har bra tips får du gärna skriva till mig! :) 

42
21
Patrik85:
Kolla sidan strumpebandsanokar Sverige på fb. Där kommer du hitta uppfödare o kan ställa frågor.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild