Första orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
1
CloeFC:
Hej!
Jag funderar på att skaffa min första orm men vet inte riktigt vilken jag borde köpa. Mina absoluta favoriter är trynsnokar men jag har hört att de inte alltid är de ormar som vill bli hanterade, annars hade jag tänkt att kungspyton eller majsormar skulle vara andra alternativ. Jag har redan kollat upp mycket om de här ormarna man skulle gärna lära mig mer. Om någon har tips på annan art fungerar det också. Jag kan bara ha en orm vilket betyder att ormar som föredrar att vara i grupper inte funkar för mig.

74
27
09an:
Ytterst få reptiler vill bli hanterade, vissa lite mer långsamma ormar kan vara lättare att hantera då risken att de rymmer är mindre. Om man vill ha ett djur för hantering så är nog reptiler inte det bästa valet. Men alla tre arter du nämner är väldigt vanliga första ormar. Trynsnok kan vara ett bra val då de är mindre än de övriga du nämnde men de spenderar mycket av sin tid med att gräva ner sig i substratet. Kungspyton är ganska lugna ormar och därför är de ganska lätta att hantera men de är också kända för att matvägra. Jag skulle tipsa dig om att skaffa en orm du verkligen är intresserad av istället för att fokusera på om det en ¨nybörjarorm¨ eller inte. 

Lycka till!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild