Kallax + Exo Terra

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
orm_micke:
Har en kallax hylla ifrån Ikea med 30 kuber ifrån Exo Terra, men vad ska jag använda för belysning?

5436
4170
Tropfrog:
Varken kallax hyllor eller exo terra burkar behöver belysning. Det kan däremot eventuella djur och växter som skall vara där göra.

Mvh
Magnus 

725
385
Johnexotics:
Folk brukar köra led puckar 

215
274
Lordguras:
Tropfrog skrev:
Varken kallax hyllor eller exo terra burkar behöver belysning. Det kan däremot eventuella djur och växter som skall vara där göra.

Mvh
Magnus 

Moderator och komiker 

5436
4170
Tropfrog:
Lordguras skrev:

Moderator och komiker 

Nej, jag är inte moderator.

Mvh
Msgnus

3
0
orm_micke:
Johnexotics skrev:
Folk brukar köra led puckar 

Tack!

3
0
Bindi:
orm_micke skrev:
Har en kallax hylla ifrån Ikea med 30 kuber ifrån Exo Terra, men vad ska jag använda för belysning?

Körde en ledlist från jula när jag hade liknande uppsättning, tror jag tejpade upp den med silvertejp bara i "taket" på kallaxen. 

5436
4170
Tropfrog:
LED ger inget UV ljus. Så då går det bort som alternativ för många djur som kräver UV ljus. Vad skall det vara i burkarna?

Mvh
Magnus 

3
0
orm_micke:
Behöver inte vara UV, så blir nog puckar om inget annat bättre alternativ kommer...

5436
4170
Tropfrog:
Om du skall ha växter kanske dusk led strips är ett alternativ? Finns ju i 60 cm som då täcker två burkar. En kul feature är att de är dimmbara och går att styra med en liten belysningsdator som bara kostar några hundralappar. Det är minst sagt onödigt, men väldigt trevligt med soluppgång och solnedgång. Tekniken har blivit så billig att det helt klart är värt det i min mening.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild