Sjuk mjölksnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
0
Linaharaldsson:

Hej! 

Jag upptäckte i tisdags kväll att min mjölksnok skiftade blå/grått, även ögonen är helt gråa. Han högg efter både mat och mig men ville inte ta musen. (Normalt är han lite kinkig med mat men brukar alltid äta). Igår var han bättre i färgen inte blåaktig som innan men han är fortfarande grå i både ögon och fjällen. Veterinär ska självklart kontaktas men de har inte öppet förrän måndag så undrar mest om någon här vet vad det kan vara? (Han ser ej ut såhär när han ömsar, brukar bara få lite dassigare färger men inte vara såhär) 

 

 


17
75
LorenzoLamas:
Hej!

Läs min bok "Ormar som husdjur" istället för att besöka en veterinär, kostar betydligt mindre.
Finns i nätbokhandeln, finns på en del bibliotek, billigast i min nätbutik om man vill köpa, rickard-ljunggren.storedo.com/

(din orm ska garanterat ömsa, vänta med att mata och hantera)

Mvh Rickard 

8
0
Linaharaldsson:

LorenzoLamas skrev:
Hej!

Läs min bok "Ormar som husdjur" istället för att besöka en veterinär, kostar betydligt mindre.
Finns i nätbokhandeln, finns på en del bibliotek, billigast i min nätbutik om man vill köpa, rickard-ljunggren.storedo.com/

(din orm ska garanterat ömsa, vänta med att mata och hantera)

Mvh Rickard 


Hej! Insåg att jag skrivit fel dag och att det inte är från torsdag utan tisdag. Han ömsar alltid snabbare än så och som sagt ser det inte ut som när han vanligtvis ömsar. Tror du ändå det handlar om öms?

 (Avvaktade därför veterinär första dagarna då jag också trodde det handlade om vanlig ömsning)


495
210
David:
Gråa ögon får de när de ligger i öms, sen brukar ögonen klarna igen innan de ömsar. Att de inte äter under ömsar är också helt normalt. Så med största sannolikhet är det öms det handlar om.

8
0
Linaharaldsson:

David skrev:
Gråa ögon får de när de ligger i öms, sen brukar ögonen klarna igen innan de ömsar. Att de inte äter under ömsar är också helt normalt. Så med största sannolikhet är det öms det handlar om.


Hej! Det har jag koll på men som sagt är det inte såhär han brukar se ut när han ömsar och det brukar inte ta fem dagar för honom att ömsa heller. 


495
210
David:
Har du haft ormen länge? Vuxen eller juvenil? 5 dagar är inte långt tid för ömsning.
Det kan ju givetvis vara något problem, men jag har aldrig hört om något liknande som inte varit ömsning.

8
0
Linaharaldsson:

David skrev:
Har du haft ormen länge? Vuxen eller juvenil? 5 dagar är inte långt tid för ömsning.
Det kan ju givetvis vara något problem, men jag har aldrig hört om något liknande som inte varit ömsning.


Han är vuxen, runt 15 år men bott hos mig i snart två år. När han har ömsat tidigare och blivit dassig i färgen brukar han vara så i två dagar och sen klarna upp och därefter ömsa. Så känns som lång tid nu men kanske bara jag som stressar upp i onödan då?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild