Skötselråd till Scincus scincus (apotekarskink)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

54
1
Kiiimpa:

Söker skötselråd till denna ödla.

429
254
JACLAR123:

Hej!

Är ingen expert, men vet lite om dem en då! Hoppas nån som är bättre jag som kan det?

Någon får rätta mig om jag har fel.

Upp till 20 cm

10 år

Sandiga torrområden

Med finkornig,dammfri sand 10-15 cm djupt.

Uv-ljus

Rumptemperatur kväll

25-30 på dan

upp till 45  solplats

50 % animalisk föda

Lägg ut gärna bilder på terrariet och den nya familjemedlemen! :p

54
1
Kiiimpa:

Tack! Absolut, bilder kommer.... vill dem ha sallad också alltså? Ska ha 3 st i en 90x45 burk, hoppas det räcker...

Hanna:

Herpers choise har väl dessa om jag inte missminner mig. Maila/ring dem och hör om de vill skicka dig ett skötselråd.

340
91
Copa:

Dom äter animalisk föda enbart så det med 50% stämmer inte

429
254
JACLAR123:

Konstig, jag har för mig att dem äter frö från olicka slag. Tex: kanariefågelfrörer,linfrö,groddar och föer från söta grässorter.    Men då har jag säkert fel!

MVH JACLAR123

340
91
Copa:

Inget jag hittat nåt om i på dom sidor jag läst men är inte helt säker jag heller 

268
19
Iguania:

Har också för mig att jag har läst att de kan äta fröer av olika slag men jag tror inte att det skulle vara 50% av kosten utan mer som variation.

268
19
Iguania:

Hittade en PDF om deras kost. Skumläste bara lite snabbt genom den, men i maginnehållet i det vilda har de hittat runt 28% vegetablier. 

repository.ksu.edu.sa/jspui/bitstream/123456789/5323/1/Food%20and%20Feeding%20Habits%20of%20the%20Sand%20Fish%20Lizard.pdf

54
1
Kiiimpa:

Är det någon som har erfarenhet av dessa skinkar skulle jag gärna vilja ställa ett par frågor :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild