Hjälp Skötselråd hottentotta jayakari

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
ttrjompa:
Hej!

Jag köpte en hottentotta jayakari på tropikmässan i malmö i lördags. hittar väldigt dåligt med skötselråd om den. finns det någon här som har lite info och erfarenhet om dessa som tex. hur ofta ska man mata den, vilken temperatur i terrariet, behöver den någon speciell belysning?

Tack på förhand 

346
310
panterophis:

Fick du ingen info av säljaren?

Arachnoboards är ett säkert kort arachnoboards.com/threads/h-jayakari-care.285273/

346
310
panterophis:
Har du haft några potenta arter tidigare? Kollade lite snabbt på din sida och undrar om du kanske har tagit dig lite vatten över huvudet, inget illa menat men jag måste fråga.

2
0
ttrjompa:
panterophis skrev:
Har du haft några potenta arter tidigare? Kollade lite snabbt på din sida och undrar om du kanske har tagit dig lite vatten över huvudet, inget illa menat men jag måste fråga.

Nej jag har ingen  erfarenhet av potenta arter sen tidigare. Men tänker som så att man ska ju börja någonstans :)
Har självklart stor respekt för dessa djur.

346
310
panterophis:

ttrjompa skrev:

Nej jag har ingen tidigare erfarenhet av potenta arter sen tidigare. Men tänker som så att man ska ju börja någonstans :)
Har självklart stor respekt för dessa djur.

Det är lite som att inte ha erfarenhet av katter men börja med en tiger...

Se till att burken är ordentligt rymningssäker, är den liten kan den få grepp i silikonet i hörnen och klättra ut. Håll fingrarna och obehöriga jävligt långt borta ifrån den, ett stick kan få riktigt otrevliga konsekvenser.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild