Ögonfransgecko äter inte insekter

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

16
0
Terrarienerd27:
Hej!

Jag har en liten ögonfransgecko på 6 månader som vägrar äta insekter. Jag vet ju att det inte är livsviktigt för öginfransar med insekter, men jag vet att dom växer snabbare och så om dom äter det. Jag har provat att mata med syrsor och mjölmask. Jag har också provat att doppa syrsan lite i Cgd.

Mvh

5443
4171
Tropfrog:
Testa dubia. Det är både nyttigare och godare.

Mvh
Magnus 

16
0
Terrarienerd27:

Tropfrog skrev:
Testa dubia. Det är både nyttigare och godare.

Mvh
Magnus 

Tack!

Medlem i GHF
3141
1750
EmanuelKarl:
Pincettmatar du eller lämnar du dem i en skål under natten?

101
103
Spikedreptiles:
Vilken tid på dygnet matar du? De är ju nattaktiva så testa att mata när det är släkt och den vaknat ordentligt. Du kan också testa att dra av huvudet på insekten så att du får ut lite gägga som du kan dra lite på dens läppar :)

Mvh Jonatan

16
0
Terrarienerd27:

Spikedreptiles skrev:
Vilken tid på dygnet matar du? De är ju nattaktiva så testa att mata när det är släkt och den vaknat ordentligt. Du kan också testa att dra av huvudet på insekten så att du får ut lite gägga som du kan dra lite på dens läppar :)

Mvh Jonatan

Har redan provat det, på kvällen vid 11 så brukar jag mata o jag har provat att rycka huvudet på den

mvh

16
0
Terrarienerd27:
EmanuelKarl skrev:
Pincettmatar du eller lämnar du dem i en skål under natten?

Jag pincettmatar den, men vore det bra att lämna den i en skål under natten?

16
0
Terrarienerd27:
Spikedreptiles skrev:

Mvh Jonatan

Den blir nästan rädd när jag försöker hålla fram dom små krypen. :)

Medlem i GHF
3141
1750
EmanuelKarl:
Terrarienerd27 skrev:

Jag pincettmatar den, men vore det bra att lämna den i en skål under natten?

Jag hade nog testat det. Brukade göra det med dubianymfer till min (nu tar hon från pincett dock)

16
0
Terrarienerd27:

EmanuelKarl skrev:

Jag hade nog testat det. Brukade göra det med dubianymfer till min (nu tar hon från pincett dock)

Vad för skål använder du? Rymmer dom ur skålen?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild