Behöver tips

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Zacki:
Hej, Jag undrar om det finns någon som har tips på hur man övertalar sina föräldrar om att skaffa en rosenboa.
Jag kan ta hand om ormen själv men får de ändå inte att gilla idén.

Jag undrar också om någon har tips på var jag kan köpa grejerna till Ormen.
Tacksam för svar.

ps,jag är 10 år gammal

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
youtu.be/ylj8vd3EKWE?si=aIJGN6vNP8lU0qEx

74
27
09an:
Jag vill inte vara en tråkmåns och jag är väll inte heller rätt person att påpeka detta då jag själv är under 18. Men jag kan verkligen förstå att dina föräldrar inte kan lita på att en 10:åring ska ta hand om ett djur helt själv. Om du är 10 år gammal så bör du inte ha något djur som är 100% ditt ansvar, speciellt inte om dina föräldrar är rädda för djuret.

Medlem i SHF
294
662
viper66:
Det är lättare att bli förlåten än lovad. 

Medlem i GHF
3134
1740
EmanuelKarl:
Att vara väl påläst är A och O. Läs på mycket. Genom att visa att du är påläst och har ett brinnande intresse är det lättare att "nå fram" till dina föräldrar än om de tror att det är något du bara fick för dig på en fredagkväll och frågar dem om utan någon vidare eftertanke.

Låt det ta tid; när jag skaffade min första ödla höll vi (jag och pappa) på att läsa på i ungefär ett halvår innan vi bestämde oss för vilken art det skulle bli. Reptiler kan leva i 20 år, ibland ännu längre, så det är absolut inget man ska stressa med. 

Sedan är det superviktigt att någon förälder är med på resan, för det ska inte vara ditt ansvar fullt ut. Själv skaffade jag min första ödla när jag var 8, så jag säger absolut inte att du är för liten för att ha djur, men jag hade aldrig klarat det utan min pappas hjälp då.

Ta reda på vad som är problemet. Har de ormfobi? Tror de att du inte kan ta hand om den? Tror de att den kräver för mycket plats? Är de oroliga över vad det hela kommer att kosta? Vill de inte ha möss i frysen? När jag först blev intresserad av reptiler ville jag egentligen ha en orm, men mamma har alltid lagt veto mot möss i frysen här hemma, och jag är ganska nöjd med att det blev en ödla (ögonfransgecko) istället då jag nu tycker att de är mycket mer intressanta än ormar.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild