Mitt första terrariebygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
5
RufusWindcaller:
Halloj!

Jag hade tur nog att få ett gammal 45*45*60 ExoTerra burk av en kollega, så jag bestämde mig för att testa göra ett terarrium. Jag hade ju sett en massa youtube videor så jag var ju nästintill expert redan!

Strax efter att jag börjat använda silikon, dammskum etc insåg jag att jag att folk på youtube klipper och redigerar sina videos och att det inte var så lätt!

Så efter aldeless för många burkar skum, silikon samt några donationer från en närliggande dunge så blev det så här!

Blev helt OK men på flera ställen så har skummet expanderat mer än vad jag trodde så jag spenderade ett bra tag med att skära bort de biter jag kunde se och täkte med silikon och kokos/torkad mossa.

Sedan spenderade jag ett bra tag med att täcka allt med levande mossa av olika slag, en billig ormbunke, lita elefantöron och två korta svärmorstungor som jag fick av min mor!

Jag tycker det blev helt OK för mitt första projekt och jag lärde mig mycket! Finns flera saker jag vill testa när det kommer till dammskum och se hur det reakgerar och expanderar om man bryter loss "huden" medans den torkar lite..

Just nu siktar jag på lite gråsuggor och hoppstjärtar till att börja med och sedan får vi se.
Om ni har tips på vad för djur som hade passat i ett sådant här terrarium så uppskattar jag alla tips!

5495
4200
Tropfrog:
Mycket snyggt!

Egentligen förordar jag att bygga terrarium efter det djur man vill ha, inte att välja djur efter terrarium.

Hade det funnits mer klättermöjligheter så hade jag sagt att små daggeckos hade varit ett bra val. Om du fyller upp botten med lite fler växter och gömställen på notten så är det ett bra terrarium för marklevande pilgiftsgrodor.

Som terrariet ser ut just nu är det inte direkt lämpligt för djur. Oavsett vad du väljer så krävs mer gömställen.

Mvh
Magnus 

2
5
RufusWindcaller:
Ja, jag var nog mer exalterad av att bygga än att ha djur, så det kom mer som en eftertanke.

Mer gömställen och fler växter.. Det kan man nog lösa! Så får vi se vad jag känner för och vad som passar bäst.

Tack så mycket!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild