Vatten temperatur till revees

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

4
2
Anton86:
Min eheim doppvärmare verkar gått sönder.

Nu är det ju relativt varmt så min sköldpadda borde klara sig tills nya värmaren kmr från amazon.

Men hur varmt har ni och hur varmt behöver de egentligen ha i vattnet.

Min är 7 år sköldpaddan.

Medlem i SHF
4041
5085
Jonas_:
Den klarar sig definitivt några dagar om du beställt en ny värmare redan. Iaf nu på sommaren. Man kan ju ha en liten värmelampa på landdelen som sköldpaddan kan värma upp sig. 

Ett tips inför framtiden är att alltid köra två doppvärmare per akvarium. Så gör jag alltid. Då är det alltid en som fungerar och du slipper oroa dig när en går sönder. För går sönder gör dom tillslut alla doppvärmare så frågan är när och inte om : ) 

4
2
Anton86:
Ja det är nog smart. Jag har alltid en extra av värme lampa så rejält varmt är de på landdelen. 35 grader. Han har oxå fått en ny exo terra UVB/UVA lampa jag byter den var 6e månad. Men ja att ha två stycken är nog smart. Jag väntar på dem första ska komma sen beställer en extra. Denna får nog kasseras. Försökt realisera den men lyckas ej. Han har fått varit ute och solat lite utomhus oxå de var 25 grader idag.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild