Vad gutloadar ni gräshoppor och syrsor med?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

46
7
doohan:
Jag som rubriken lyder! Gräshoppor brukar bli rätt tomma efter ca 2-3 veckor hos mig, Dom får hönsfoder ekologiska morrötter och eko sallad. Men finns det något bättre eller fler alternativ?

Syrsoerna får samma foder..

Medlem i SkHF
1025
1142
NellyNiklas:

Jag har hört och sett att vissa som odlar eller håller gräshoppor som foder ger dem kainfoder/pellets. 

Mvh
Nikas


46
7
doohan:
Glömde att skriva att dom också får vattengel/kristaller! Utan det så lever dom inte länge även om dom får sallad

Medlem i SHF
4041
5085
Jonas_:
Både kaniner och gräshoppor är gräsätare (till rätt stor procent åtminstone). Funkar säkert utmärkt med hö eller gräs till gräshoppor.

Jag gav mina gräshoppor hö, det var dock många år sen nu. 

2052
779
psyjoh:
Du kan ge barnmatspureer och fruktpureer. Se dock till att dem är ekologiska och utan konserveringsmedel. Det brukade jag ge mina odlingar när det var dags för dem att bli foder. 

2052
779
psyjoh:
Dock ej haft gräshoppor. Syrsor och 5 olika sorters kackerlackor. Men borde nog funka till gräshoppor med. 

Medlem i SHF
55
9
fmiaou:
Vad tror ni om välling? Som man ger bananflugorna?

91
72
Nina_Fiji:
Jag ger mina foder jag köper från pangdubia.se. Morötter, sallad och squash. Jag ger dom även restena från CGD som minna geckos lämna efter matning. jag ger inget extra vatten. Dom får tillräkligt från grönskerna. Det har fungerats jätte bra för mig. Dom växer, är välfyllda och det dör nästan inga för mig. 

112
116
aldabrachelys:
Prova färskt gräs deras naturliga föda
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild