Jesus bebis på G

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

29
13
HeartbeatReptile:

Någon som har koll på hur ofta gargoyle geckos kan lägga fertila ägg utan att någonsin blivit ihopparad med en hane? För detta är inte första gången min hona lagt bra ägg. Vet ju att det kan hända och är vanligt hos en del arter men det förvånar mig fortfarande. 

Har lyst och kollat och det utvecklas en bebis däri. Vet inte hur länge ägget legat i terrariet innan jag hittade det (det andra ägget hade torkat ut redan så det måste ha gått ett tag). Det ska bli intressant och se om det blir något av det.

Tips på inkubering m.m. är välkomna :)

74
94
Fafnerian:
HeartbeatReptile skrev:
Någon som har koll på hur ofta gargoyle geckos kan lägga fertila ägg utan att någonsin blivit ihopparad med en hane? För detta är inte första gången min hona lagt bra ägg. Vet ju att det kan hända och är vanligt hos en del arter men det förvånar mig fortfarande. 

Har lyst och kollat och det utvecklas en bebis däri. Vet inte hur länge ägget legat i terrariet innan jag hittade det (det andra ägget hade torkat ut redan så det måste ha gått ett tag). Det ska bli intressant och se om det blir något av det.

Tips på inkubering m.m. är välkomna :)

Häftigt! Verkar som att det är en grej att Gargoyler kan få jungfrufödsel: www.american.edu/cas/news/catalyst/why-even-bother-with-sex.cfm . Borde inkuberas på samma sätt som vanliga Gargoyleägg, finns säkert bra videor på youtube.

727
386
Johnexotics:
Dom kan ju spara spermier rätt länge om du är andra ägare kan hon har blivit parad innan du fick henne 

29
13
HeartbeatReptile:

Johnexotics skrev:
Dom kan ju spara spermier rätt länge om du är andra ägare kan hon har blivit parad innan du fick henne 

Det hade kunnat vara så men jag köpte henne som juvenil och har varit hennes enda hem (så inga hanar inblandade) ;)

29
13
HeartbeatReptile:

Fafnerian skrev:

Häftigt! Verkar som att det är en grej att Gargoyler kan få jungfrufödsel: www.american.edu/cas/news/catalyst/why-even-bother-with-sex.cfm . Borde inkuberas på samma sätt som vanliga Gargoyleägg, finns säkert bra videor på youtube.

Spännande! Visste inte att det va en grej med gargoyler! Tack för hjälpen????

29
13
HeartbeatReptile:
HeartbeatReptile skrev:

Spännande! Visste inte att det va en grej med gargoyler! Tack för hjälpen????

oj vet inte varför det blev en massa frågetecken haha
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild