Bra ställe att handla i Berlin?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
55
9
fmiaou:
Tänkte besöka sonen och samtidigt kolla utbudet på djur i Berlin, främst Phelsuma men andra små ödlor vore också kul. Tips på uppfödare/affärer? Jag talar inte tyska och har försökt googla, det gick inte så bra *asg*

5249
4010
Tropfrog:
Jag är värdelös på tyska också. Men två ord som är bra att använda när man googlar är kaufen och firma. Dvs tyskan motsvarigheter till "till salu" och företag eller affär.

Jag googlade Berlin reptil kaufen och fick upp 14 träffar. Alternativt kan du prova med terrarien eller phelsuma kaufen.

Mvh
Magnus 

690
361
Johnexotics:
www.morphmarket.com/eu/c/all?state=for_sale&page=3 

Där kan du nog hitta uppfödare kolla upp "Zip code" :)

Medlem i SHF
55
9
fmiaou:
Ska kolla et! Tack!

Medlem i SHF
55
9
fmiaou:
Asch! Det var bara 3 (!) som dök upp bl a Megazoo, men som jag förstår det säljer de inte djur. Det kryllar av fransar, tjocksvansar och Phelsuma grandis på Morph...  trodde tyskarna hade mycket djur? Terraristikbörsen Berlin verkar dock lovande? 13 oktober.

75
58
Mellowman:
www.terraristik.com/tb/buy-and-sell/all-herp-ads/01/

Där kan du hitta uppfödare som håller till i tyskland samt andra länder.
Lättast är att välja engelska som språk på sidan sen automatiskt översättning till svenska om du använder Chrome.

Medlem i SHF
55
9
fmiaou:
Kanon! Hittade 2 uppfödare som jag mailat till. Var inte oroliga - jag köper dem bara om de är friska och de reser med mig :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild