Ha två honor tillsammans?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Hoggies:
Hej, jag har en dvärgnätpyton på 3,4 m och en till super dvärg på 3 m. Jag har tyvärr inte så jätte mycket plats hemma och vill inte sälja dom då jag haft dom i några år och har blivit väldigt fasta vid dom. Det jag undrar är om man kan ha två nätpyton honor tillsammans eller om det är riskabelt? 

5249
4010
Tropfrog:
Det är riskabelt ja. 

Frågan som borde ställts är inte går det utan är det lämpligt? De flesta ormar är solitära djur som bara träffar artfränder vid parning. Om de lever ensamma i naturen skall vi inte tvinga dem att leva tillsammans i fångenskap.

Mvh
Magnus 

3
0
Hoggies:
Aa okej, jag har tagit ut dom två gånger då dom var båda ute samtidigt vilket gick väldigt bra. Dom har fått hälsa på varandra och visar inga tecken på aggressivitet mot varandra. Alla mina ormar matar jag utanför deras terrarium för att vänja dom så att man kan hantera dom utan att de tror att man är mat. Men tack för svaret! 

66
21
09an:
Det är väldigt svårt att se tecken på agrissivitet hos ormar och de kan inte direkt hälsa på varandra, de funkar inte så.

340
307
panterophis:

Det funkar tills det inte funkar och då har du i bästa fall skadade ormar, i värsta fall en eller två döda ormar.

 


3
0
Hoggies:
Okej då vet jag, tack för info! 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild