Nybörjarorm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

7
2
celineamelia:

Hej allihopa! 

Jag har sedan länge velat ha en orm men har lite svårt att söka fram bra nybörjarormar. Jag har aldrig haft orm och har ingen erfarenhet av att hantera orm eller dylikt. Finns det någon bra nybörjarorm? Kanske någon som brukar ha lugn personlighet (självklart är det väldigt individuellt). Jag skulle även gärna ta emot andra tips och tricks, kanske något ni personligen hade önskat ni visste om innan ni skaffade orm, vart man hittar rätt information och annat som är bra att veta? Det hade varit kul med en orm som inte har något emot av att bli hanterad. 

Jag har varit inne på Strumpebanssnok, just Thamnophis Marcianus som jag tyckte såg väldigt fin ut, men vet inte om det är en bra nybörjarorm. 


Tack i förväg! 


5249
4010
Tropfrog:
Strumpebandssnokar är bra nybörjardjur. Kör du på dem.

Mvh
Magnus 

340
307
panterophis:

Terrariedjur ska inte hanteras mer än absolut nödvändigt.

 

Om du fortfarande vill ha orm efter det svaret så skulle jag säga kolla på vilka arter du skulle vilja ha och fundera på om du har det som krävs för just den arten istället för att stirra dig blind på vilka arter som stämplats som "nybörjararter". Annars är risken att du lessnar för att du skaffat en art som du inte är särskilt intresserad av och djuret slutar som en vandringspokal.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild