Värme på sommaren

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

8
3
LasseHemberg:
Hej allihopa!
Tänkte bara skriva och fråga hur ni gör under sommaren med värme? Jag har 2st trynsnokar och en lampropeltis, kan man stänga av deras värme under sommaren om det blir mycket varmt inomhus?

54
39
Spikedreptiles:
Ja, men kanske inte för länge så att de fortfarande får sin uva och uvb.
Annars om du har nättak på terrarierna så kan man lägga kylklampar på för att få ner temperaturen. Fläktar på terrariet som cirkulerar luften är också bra. Annars vanliga tips som att dra igen gardiner/persienner, öppet fönster på natten och stängt på dagen. Bästa är att köpa en portabel ac. Gjorde jag för sommaren nu då mitt djurrum blir upp till 30 grader på högsommaren. Kostar nån tusenlapp men helt klart värt det för djuren i lång sikt.

Mvh Jonatan 

8
3
LasseHemberg:
Spikedreptiles skrev:
Ja, men kanske inte för länge så att de fortfarande får sin uva och uvb.
Annars om du har nättak på terrarierna så kan man lägga kylklampar på för att få ner temperaturen. Fläktar på terrariet som cirkulerar luften är också bra. Annars vanliga tips som att dra igen gardiner/persienner, öppet fönster på natten och stängt på dagen. Bästa är att köpa en portabel ac. Gjorde jag för sommaren nu då mitt djurrum blir upp till 30 grader på högsommaren. Kostar nån tusenlapp men helt klart värt det för djuren i lång sikt.

Mvh Jonatan 

Jag har värme och uv separat, så kan stänga av värmen utan att stänga av lyset.

54
39
Spikedreptiles:
LasseHemberg skrev:

Jag har värme och uv separat, så kan stänga av värmen utan att stänga av lyset.

Då är det inga problem med att stänga av värmen

Mvh Jonatan 

Medlem i SHF
4041
5085
Jonas_:
Om det blir för varmt under sommaren stänger jag av alla värmekällor till ormarna. Man får hålla lite koll från dag till dag : ) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild