Vilda gråsuggor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

15
4
OliverC:

Hej! Kan man starta en koloni av vilda gråsuggor för att sedan föra över till terrarium med orm, tex? 

Tack på förhand!

 


5249
4010
Tropfrog:
Vad jag förstår så är den kubanska gråsuggan, Porcellionides pruinosus, egentligen inte från Cuba utan från de brittiska öarna. Om den funkar i tropiska terrarium så kan det absolut finnas svenska arter som funkar också. Jag har dock ingen djupare kunskap om våra svenska arter.

En startkultur med djur som är enligt erfarenhet bra renhållare i tropiska terrarium och garanterat inte drar med sig patogener utifrån kostar en 50 lapp. Jag undrar bara om det är värt att ta risken att testa lokala arter då?

Mvh
Magnus 

15
4
OliverC:
Tropfrog skrev:
Vad jag förstår så är den kubanska gråsuggan, Porcellionides pruinosus, egentligen inte från Cuba utan från de brittiska öarna. Om den funkar i tropiska terrarium så kan det absolut finnas svenska arter som funkar också. Jag har dock ingen djupare kunskap om våra svenska arter.

En startkultur med djur som är enligt erfarenhet bra renhållare i tropiska terrarium och garanterat inte drar med sig patogener utifrån kostar en 50 lapp. Jag undrar bara om det är värt att ta risken att testa lokala arter då?

Mvh
Magnus 



Tack för svar! Ja jag håller med dig, varför riskera det? 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild