Hej,Vi passar på och informerar om SHFs traditionsenliga julbord 9/12 även här på terrariedjur.se
SISTA ANMÄLNINGSDAG NU PÅ SÖNDAG 3/12 (maila till event@sthlm-herp) Julmiddag/julfest med SHF! Lördag 9/12. Start kl17:30, avslut cirka 21-21:30.
Vi käkar julmat, umgås, och lyssnar på föredrag.
Vi kommer att vara i samma lokal som förra året, Hartwickska huset på Södermalm. Sankt Paulsgatan 39A gatuplan, norra sidan, A-entrén. Lokalen heter gästabudet.
Närmsta tunnelbana Mariatorget ca 200m därifrån.
Vi kommer ha catering av julmat och behöver därför ta in en anmälan på om ni kommer senast Söndag 3:e December. Maila oss på event@sthlm-herp.
Skriv antal personer och eventuella allergier/specialkost.
Ingen kostnad för detta, och det är bara för medlemmar och familjemedlemmar i SHF. Magnus Forsberg kommer att hålla föredrag om sina resor till
Madagaskar på julfesten. Magnus (Och Bella) driver djurbutiken Herpers Choise i Uppsala sedan många år, där dom har riktat in sig på just herptiler. Magnus är även ordförande i riksföreningen SHR.
”Magnus heter jag och har haft reptiler som huvudintresse i 50 år.
Det har resulterat i ett flertal artiklar i svenska och internationella tidskrifter, samt hållande föredrag runt om i världen. Mitt specialintresse inom herpetologin var under många år Daggeckos av släktet
Phelsuma, där jag var inblandad i några sk. closed studbook projekt med hotade arter, och var också den som tog fram samtliga urprungsdjuren för projektet med
Phelsuma klemmeri i Jersey Wildlife Conservation Trusts regi. Intresset har tillsammans med mitt intresse i fotografi också lett till en mängd resor runt om i värden."
Vi kommer även göra en lite presentation av
SHFs planer för en utlandsresa 2024, var ska resan gå tro?
Välkommen och God Jul!Önskar SHF