Bland olika arter gråsuggor utan att få hybrider?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

67
13
Petra:
Hej, jag vill ha ett godisterrarium... 
Nej men jag skulle vilja ha flera blandade arter gråsuggor. 
Problemet är att jag Inte är intresserad av hybrider. 
Så finns det någon som kan hjälpa mig och har erfarenhet av detta? 
Vet bara att man kan ha vanliga stora och dvärgar tillsammans utan problem. 
Mvh Petra 

25
37
FannyGoldfish:
Vad jag vet är den enda lyckade hybriden i "gråsugge världen" armadillidium klugii X armadillidium versicolor, och där fick uppfödaren kämpa ganska länge innan denne lyckades, så du behöver inte vara orolig för hybrider.
Du kan blanda olika arter utan att de parar sig sinemellan, om du däremot blandar samma art med olika färger så kommer du få en mix av färgerna. 
Risken med att blanda massa olika arter är dock att en art så småningom kommer utkonkurera dem andra, så du kommer troligen sluta med att ha en, kanske två arter kvar i terrariumet sen :)

67
13
Petra:
FannyGoldfish skrev:
Vad jag vet är den enda lyckade hybriden i "gråsugge världen" armadillidium klugii X armadillidium versicolor, och där fick uppfödaren kämpa ganska länge innan denne lyckades, så du behöver inte vara orolig för hybrider.
Du kan blanda olika arter utan att de parar sig sinemellan, om du däremot blandar samma art med olika färger så kommer du få en mix av färgerna. 
Risken med att blanda massa olika arter är dock att en art så småningom kommer utkonkurera dem andra, så du kommer troligen sluta med att ha en, kanske två arter kvar i terrariumet sen :)


Tack så mycket för hjälpen, jag har funderat en del för jag ska köpa gråsuggor av dig ^^ 
Så det var ju perfekt att just du svarade ^^ 
Mvh Petra 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild