Släppte ut föt många Dubia kackerlackor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Kia1:
Av misstag blev min första kackerlacka beställningen på 10-16 dubior utsläppta samtidigt i terrariet som har blandad torv och sand som underlag.

Min Jemen kameliont slukade tre omedelbart, resten försvann ner i underlaget. 

Kommer jag få en massproduktion av dubiekackerlackor i terrariet (160*100*100 stort)?

Finns det i så fall något jag kan göra för att hindra en tillökning/spridning av kackerlackorna? 

5390
4130
Tropfrog:
Det beror främst på hur mycket foder de får. Och förstås hur duktig din kameleont är på att jaga dem.  Om du inte tillsätter någon mat så är väl risken för massproduktion försvinnande liten. Precis som det är svårt att få till massproduktion i en dubialåda utan matning. Men de kommer nog att föröka sig och de vuxna kommer garanterat att kunna leva däri länge.

Jag tenderar att se alla kryp som lever i mitt terrarium som städpatrull. Om man inte tillsätter mat så är det självreglerande. Men har dock inte haft dubia i något terrarium.

Mvh
Magnus 

94
75
Nina_Fiji:
Gör en fälla för dom. Typ en plast behållare som är för hög att krypa ur. Gräv ner den så kanten är vid marknivån. Lägg lite färska grönsaker där i typ morot. Sen kommer du hitta Dubior där i lite titt som tätt. 

168
100
Sockerfar:
Kia1 skrev:
Av misstag blev min första kackerlacka beställningen på 10-16 dubior utsläppta samtidigt i terrariet som har blandad torv och sand som underlag.

Min Jemen kameliont slukade tre omedelbart, resten försvann ner i underlaget. 

Kommer jag få en massproduktion av dubiekackerlackor i terrariet (160*100*100 stort)?

Finns det i så fall något jag kan göra för att hindra en tillökning/spridning av kackerlackorna? 

Varför spelar det roll att dom är där?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild