Färska grenar i terrariet?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

46
7
doohan:
Ska fylla på med fler grenar och har sett på youtube att en del använder i princip färska grenar av typ sälg, asp. Ska ha kameleont.

121
70
Mirpa:
Jag använder också färska grenar, har fått för mig att de håller längre. Om man inte hittar någon torr på stranden.

28
29
Moroten89:
Är det inte så med grenar att man ska behandla dem i ugnen och grejer om man tar utifrån?

Jag har aldrig tagit en gren utifrån så, däremot finns det torra paprikastammar och en stump som var ett citronträd som dog hemma i terrarierna.

5392
4133
Tropfrog:
Värt att påpeka är att färska grenar ingår inte i allemansrätten. Om du skall plocka dem så skall det antingen vara på egen mark eller med tillstånd av markägaren.

Man bör undvika färska grenar av barrträd då de kan inehålla terpentin och klibbig kåda.

Behandla eller inte finns det olika åsikter om. Vilket naturligtvis betyder att det inte alltid är nödvändigt, men skadar inte heller.

Mvh
Magnus 

46
7
doohan:
Tropfrog skrev:
Värt att påpeka är att färska grenar ingår inte i allemansrätten. Om du skall plocka dem så skall det antingen vara på egen mark eller med tillstånd av markägaren.

Man bör undvika färska grenar av barrträd då de kan inehålla terpentin och klibbig kåda.

Behandla eller inte finns det olika åsikter om. Vilket naturligtvis betyder att det inte alltid är nödvändigt, men skadar inte heller.

Mvh
Magnus 

Tänkte ta där dom nyss har gallrat sly, alltså inte på rot...
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild