Gödning till växter i terrarium?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

46
7
doohan:
Kollar med er om det är ok att vattna växterna i terrariet med flytande gödning ibland? Dom står i krukor så jag tänkte vattna dom lite i krukan ty p en gång i veckan. 

I övrigt är det cocoshusk och mossa på botten mellan blomkrukorna.

Tack på förhand

5392
4133
Tropfrog:
Frågan är svår att svara på. Det beror helt och hållet på vad för typ av gödning det är. 

Mvh
Magnus 

168
100
Sockerfar:
doohan skrev:
Kollar med er om det är ok att vattna växterna i terrariet med flytande gödning ibland? Dom står i krukor så jag tänkte vattna dom lite i krukan ty p en gång i veckan. 

I övrigt är det cocoshusk och mossa på botten mellan blomkrukorna.

Tack på förhand

Jag har kört i mina stängde terrarium växtgödning för akvarium såna där bollar jag krossar och sprider. Vet dock egentligen inte om det funkar bra eller ej. 

5392
4133
Tropfrog:
Sockerfar skrev:

Jag har kört i mina stängde terrarium växtgödning för akvarium såna där bollar jag krossar och sprider. Vet dock egentligen inte om det funkar bra eller ej. 

Bollarna är ren lera. Det innehåller massor av micronäring och mineraler. Om man har brist på detta så kommer det att hjälpa. Min erfarenhet är dock att det är främst makronäring, fosfor och kväve våra terrarium ofta lider brist av. I såna fall kommer det inte att hjälpa.

När jag stoppade lera i botten på mina akvarium så använde jag grå keramikerlera. Samma råvara fast till annat användningsområde och 99% lägre kilopris.

Mvh
Magnus 

168
100
Sockerfar:
Tropfrog skrev:

Bollarna är ren lera. Det innehåller massor av micronäring och mineraler. Om man har brist på detta så kommer det att hjälpa. Min erfarenhet är dock att det är främst makronäring, fosfor och kväve våra terrarium ofta lider brist av. I såna fall kommer det inte att hjälpa.

När jag stoppade lera i botten på mina akvarium så använde jag grå keramikerlera. Samma råvara fast till annat användningsområde och 99% lägre kilopris.

Mvh
Magnus 

Ah du ser fick trådstartare rn bra redogörelse :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild