Herperschoise bra djur?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Jilli:
Har funderat på att köpa skäggagam, och har tittat hos herperschoise. Vart får dom sina djur ifrån och ser dom till att dom kommer från bra uppbringande? Är dom seriösa osv

5464
4188
Tropfrog:
Var de får sina djur ifrån är nog bättre att fråga dem själv om. Men det är säkert en mix av olika leverantörer. 

Jag anser att herpers är en av väldigt få seriösa och kunniga butiker i Sverige.

Mvh
Magnus 

729
387
Johnexotics:
Som. Magnus säger du få fråga dom. Men har hört dom är en av bästa djurbutiker i Sverige

197
227
Imori:
HC har bra och fina djur. Min orm samt alla ödlor jag har och har haft - plus alla foderdjur - är införskaffade där.
Vet inte med just agamerna men de har iaf. fött upp sina Pärlödlor själva. Föreslår ett besök för att se själv, om du inte redan varit förbi.

Medlem i GHF
3147
1757
EmanuelKarl:
Herpers Choise är definitivt en av de två bästa reptilinriktade djuraffärerna i Sverige (CyberZoo är också väldigt seriösa) och har en fantastiskt fin butik. Terrarierna var väl tilltagna, ordentligt inredda (nästan alla med levande växter) och som om inte det vore nog så var varenda glasruta alldeles kristallklar. Alla dessa sakerna är extremt ovanliga i djuraffärer. Har inte varit supernöjd med servicen vid postorder på deras hemsida, men om du har möjlighet att besöka deras fysiska butik så rekommenderas det!

26
21
Charger:
Våren 2021 var jag på Herpers Choise i samband med att jag bestämt mej för att köpa en skorpion. Intrycket jag fick då och har kvar efter jag varit där igen är att djuren är välmående, personalen är seriös & kunnig och har tålamod med att svara på frågor. Jag fick hjälp på HC att välja skorpion (sort/ras) och köpte först tillbehör där så att jag kunde skapa/rigga ett hem för min skorpion innan den hämtades. Det blev ett par Uppsalaresor men det var värt det. De frågor jag haft senare har jag fått hjälp med av HC eller här på TD. HC postorder har jag inte provat.

2
2
marefred:
Som nästan granne till HC så är jag där typ varannan vecka och köper foder och det är alltid rent och fint i butiken och alla djur ser friska och välmående ut. De djur jag själv föder upp lämnar jag till dem med gott samvete. Sedan vet jag så klart inte var de hamnar efter det... Men kan helt klart rekommendera besök i butiken och inköp av deras djur.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild