Reptilgrottan

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Sage:

Hej! 

Är inte super insatt i det som skett gällande reptilgrottan däremot har jag en fråga som jag förhoppningsvis kan få hjälp med. Från min förståelse blev ägaren åtalad i augusti 2022. 

Webbsidan fanns kvar i flera månader efter detta (har hört att en annan person tog över men jag vet inte ifall detta stämmer). Hursomhelst beställde jag foderinsekter för ca 450kr i december. Min order leverades aldrig och jag fick inte heller pengarna tillbaka. Hemsidan finns nu inte längre och jag vill självklart få tillbaka mina pengar. Egentligen har inte pengarna jättestor betydelse, det handlar mer om principen. Hur gör jag för att få pengarna tillbaka? 

Är det ARN man anmäler till? Hur fungerar detta när företaget inte längre finns? 

Tacksam för all hjälp jag kan få! 

250
245
Formula76:
Sage skrev:
Hej! 

Är inte super insatt i det som skett gällande reptilgrottan däremot har jag en fråga som jag förhoppningsvis kan få hjälp med. Från min förståelse blev ägaren åtalad i augusti 2022. 

Webbsidan fanns kvar i flera månader efter detta (har hört att en annan person tog över men jag vet inte ifall detta stämmer). Hursomhelst beställde jag foderinsekter för ca 450kr i december. Min order leverades aldrig och jag fick inte heller pengarna tillbaka. Hemsidan finns nu inte längre och jag vill självklart få tillbaka mina pengar. Egentligen har inte pengarna jättestor betydelse, det handlar mer om principen. Hur gör jag för att få pengarna tillbaka? 

Är det ARN man anmäler till? Hur fungerar detta när företaget inte längre finns? 

Tacksam för all hjälp jag kan få! 

Det finns en Konsumentköpsombudsman i varje kommun som du kan ringa till och få gratis rådgivning.
Finns inte företaget längre så vetefassen om ARN kan göra så mycket.

Medlem i GHF
3136
1748
EmanuelKarl:
De har bytt namn till Reptil Sweden AB och hemsidan verkar heta reptilsweden.nu

Sen är det nog delvis samma personer bakom företaget. De hade bord på groddagen och då var det gamla ägaren som stod själv och sålde. I och med detta tycker jag ingen borde köpa från Reptil Sweden eftersom vi vet hur opålitlig den gamla ägaren är.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild