Hjälp

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
1
idris301z:
Hej min mjölksnok är den första orm jag nånsin haft som egen och jag fick han när han önskade och var yngre då men då tänkte jag ",åh vilken bra ide att ta bort ömsnings skinnet andra dan han är hoss mig" nu blöder han då och då och sätter bara på nytt lager med ömsnings skinn och snälla är detta bra eller dåligt? Vi har försökt mata han men han äter inte 

32
29
LeafGecks:
När en orm ömsar så ska du först och främst låta den vara helt ifred. Hantera inte ormen och dra inte av ömset. En hälsosam orm ska kunna få av ömset helt på egen hand. Om det händer att det inte kommer av i en bit, så kan problemet vara för lite fuktighet i terrariet. Se till så du är påläst och har koll på hur din orm ska ha det och ha även i temperatur mätare och en hygrometer så att du kan lättare hålla reda på ormens klimat i terrariet. 

När ormar ömsar så är det inte så ovanligt att ormen vägrar äta en kortare period. Förutsatt att du också nyligen fått hem ormen så kan det handla om att den är stressad och behöver aklimatisera sig i det nya hemmet.

Att du drar av ömset och din orm blöder är inte alls bra.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild