San pueblo mjölksnok frågor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

41
1
Molol:
Hej! Jag är lite nyfiken på San pueblo mjölksnokar och har lite frågor kring dem.
1. Hur mycket kostar de?
2. Hur är deras temperament och hur långa blir de
3. Hur stora möss ska de ha 
4. Hur fuktigt och varmt ska de ha det

Om någon vet nåt bra skötselråd om de kan ni gärna skicka länkar

302
254
Bowery:
Molol skrev:
Hej! Jag är lite nyfiken på San pueblo mjölksnokar och har lite frågor kring dem.
1. Hur mycket kostar de?
2. Hur är deras temperament och hur långa blir de
3. Hur stora möss ska de ha 
4. Hur fuktigt och varmt ska de ha det

Om någon vet nåt bra skötselråd om de kan ni gärna skicka länkar


Tjena!

1. Varierar, men normalt för en unge mellan 800-1000;- är det apricot får du ev lägga till något.
2. Otroligt lugna individer när de växer till sig, eller ja, det är ju snokar o lite sprattlel får man tåla,men annars inga bekymmer alls. Kan meska och nafsa lite som väldigt små. Blir ca 120-150 cm
3. 1-2 gram pinkies som sedan ökas successivt ju mer ormen växer.
4. Normal rumstemperatur duger (20-23 grader) , spraya nån gång i veckan, vid öms oftare och ge den gärna tillgång till en fuktlåda. Sen är alltid en värmekälla alltid att rekommendera! Matta skulle jag säga till Lampropeltis triangulum campbelli. 

All lycka!

Skötselråd - www.reptilecymru.co.uk/pueblan-milk-snake-care-guide/

3
0
OrmErka:
Det här är en fråga

Jag vill skaffa San publo mjölksnok och undrar hur stort ett terrarium ska vara för två ormar

340
307
panterophis:

OrmErka skrev:
Det här är en fråga

Jag vill skaffa San publo mjölksnok och undrar hur stort ett terrarium ska vara för två ormar


www.terrariedjur.se/info/terrarium/l80


340
307
panterophis:

OrmErka skrev:
Det här är en fråga

Jag vill skaffa San publo mjölksnok och undrar hur stort ett terrarium ska vara för två ormar


Skaffa två terrarium


5249
4010
Tropfrog:
OrmErka skrev:
Det här är en fråga

Jag vill skaffa San publo mjölksnok och undrar hur stort ett terrarium ska vara för två ormar


Det är inte lämpligt att hålla solitära djur tillsammans. Speciellt inte om man är nybörjare utan backupplan om det sliter sig.

Som föregående talare säger, om du vill ha två ormar, skaffa två terrarium.

Mvh
Magnus 

3
0
OrmErka:
Tack så jättemycket!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild