Billiga sidor med bra terrariums? vart hittar man?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

31
13
bunnylover22:

hej! vet att på mässorna o sånt så köper dom in terrariums från polen, tyskland o andra länder men jag tänker vart är dom här sidorna o hur hittar dom sånna sidor? kan tänka mig att de är ganska billigt att köpa från andra länder.

har hittat sidor för djur som säljs från andra länder till sverige o det är ganska snabbt o billigt också så tänkte se om det fanns sidor för terrariums också som kanske nån vet om? okcså tänker om det finns sidor som säljer större terrarium än typ 200cm ish för det är svårt att hitta det också...

5392
4133
Tropfrog:
När jag skall hitta hemsidor använder a Google.

Utmaningen med terrarium i glas är att frakten blir mycket billigare och risken mycket lägre om man fraktar dem på pall. Därför är det väldigt få säljare som säljer styckvis med frakt. Faktum är att de flesta kräver att du ordnar transport eller hämtar upp själv och beblandar sig inte med de risker och krångel det innebär med att ordna transport. Ex works heter det i logistiktermer. Du själv är ansvarig för allt som händer under transporten.

Mvh
Magnus 

210
109
Norrby89:
bunnylover22 skrev:
hej! vet att på mässorna o sånt så köper dom in terrariums från polen, tyskland o andra länder men jag tänker vart är dom här sidorna o hur hittar dom sånna sidor? kan tänka mig att de är ganska billigt att köpa från andra länder.

har hittat sidor för djur som säljs från andra länder till sverige o det är ganska snabbt o billigt också så tänkte se om det fanns sidor för terrariums också som kanske nån vet om? okcså tänker om det finns sidor som säljer större terrarium än typ 200cm ish för det är svårt att hitta det också...

varrierar nog, finns en del flatpacks men tror dom ofta går till max 150x60x60 som denna

www.ms-reptilien.de/en/equipment/terrarium-container/wood-terrarium/4832/holzterrarium-150x60x60cm-frontbelueftung?c=1138

Sen skulle jag nog våga påstå att det är mer eller mindre samma priser i Sverige om du ska köpa nytt, man sparar kanske några hundra till någon tusenlapp beroende på prisklass men kostar mer i tid och risk istället.

vill du 2 meter eller mer så är det måttbeställa hos någon som gör terrarium typ terrabygg eller terrariebyggarna eller bygga själv som gäller. Kanske att man kan komma lite billigare undan om man har någon snabb och duktig snickare lokalt som kan göra det åt en.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild