Boa uppfödare?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

150
90
HameFall:

Jag funderar på att köpa en Bci på mässan den 28/9, är det någon som har koll på om det finns någon seriös uppfödare som kommer stå där eller gör man kanske bäst i att åka till HC och köpa en imperator?

68
27
Adamski:

Kolla annonsmarknad fisk och reptil på facebook. Långt ner där har Krister Löfgren ute annons på renrasiga bci costa rica och säkert möjligt att få levererat till mässan. 

95
43
JAReptiles:

Tropikhuset i Malmö

305
147
HenkePetersson:

Det tråkiga med Sverige är att så få avlar på boas Lokal och morph speciellt kungar, för att få tag på en boa om man är lite mer av en finsmakare och inte bara vill ha en normal cross, så får man söka sig utanför sveriges gränser ut i europa, eller ha en ruggig tur att någon annonserar ut ett års djur eller äldre dom tröttnat på, trist tycker jag:(.

Jag skulle defenitivt avråda att köpa ett djur från en zoobutik, då de flesta som håller reptiler på zoobutiks basis inte vet ett skit om hur dom sköts dock inte alla där finns undantag, sen får man betala ett ordentligt överpris också, sen ökar risken för smittor och kvalster om man köper dom från en zoobutik.

Då är det bättre att ha lite is i magen och vänta tills en uppfödare har en kull och göra sitt köp därifrån.

Där får man om uppfödaren är serös dokumentation även se föräldrarna, plus att man har någon att kontakta om man har frågor eller dyligt. Detta är något som defenitivt inte är en självklarhet i en zoobutik.

Så Hamefall ha lite tålamod om du inte redan skaffat en, då och då kommer det annonser om så sellan, sen har vi ju en ny avelssesong framför oss.

Själv kommer jag ha anerys och snows

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Kan säga att det finns uppfödare som inte är ett dugg bättre än en zoo-butik, om nu en zoo-butik skulle vara så dålig som du påstår :) finns lysande exempel, kan nämna Herpers Choise för att nämna någon, sedan finns det givetvis skräckexempel men att dra alla över samma kant är ju fel. 

HenkePetersson dra igång ett avelsprojekt på några rena linjer, du verkar vara sugen och insatt i arten! :)

Mvh J

305
147
HenkePetersson:

" då de flesta som håller reptiler på zoobutiks basis inte vet ett skit om hur dom sköts, dock inte alla där finns undantag,"

Dra alla över en kant??

Det har jag ju inte gjort heller om man läser ordentligt.

Allt för många gånger har jag sett djur som hållits på för låga resp för höga temparturer, vissa har hållits i akvariesand vissa har haft bränn sår pga fel plaserad lampa etc. När man sedan frågar personalen vitala frågor angende djuren får man ganska ofta till svar" vet ej ingen aning jag bara säljer dom"

När gäller lokaliteter så är det på gång, har bara inte hittat rätt djur eller lokalitet som jag vill jobba med

Det lutar åt boa C. amarali och någon till

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:

Nu när jag läste det igen såg jag att du nämnde de flesta, jag tar tillbaka klockan är mycket :)

Sen håller jag med dig om att dom dåliga exemplen är långt fler än dom goda på reptilhållning i zoobutik, det går inte att snacka om. Samtidigt gäller det att stödja dom som verkligen gör nåt bra, så jag menade Henke :P

Ska bli intressant att följa ditt projekt om några år! 

305
147
HenkePetersson:

Absoult jonas där håller jag med dig, kanske skulle skrivit att man bör vara nogrann av valet av zoo butik när man tänker köpa reptil, lika väl som att vara nogrann när man köper av uppfödare.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild