Heat pack

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

72
9
Dade:

72
9
Dade:
Dade skrev:

Hej! Tänkte ta med ormar på mässan i Södertälje.
Känner ni till hur stor lådan behöver va för att luften ska räcka?
Någon med erfarenhet?

5392
4133
Tropfrog:
Lådan måste ha hål för ventilation. Kontakta mässan för instruktioner. Allt står i det undantaget från L80 som alla mässor måste ansöka om.

Mvh
Magnus 

72
9
Dade:
Tropfrog skrev:
Lådan måste ha hål för ventilation. Kontakta mässan för instruktioner. Allt står i det undantaget från L80 som alla mässor måste ansöka om.

Mvh
Magnus 

Super! Tack för hjälpen.

72
9
Dade:
Är det någon som tejpat igen lådan helt? Dör djuret då pga att heatpacket tar allt syre?
Kanske inte spelar någon roll om man ändå måste ha lufthål.
Tänker att lufthål kan släppa in för mycket luft i förhållande till hur mycket värme heatpcket ger.
Jag klär alltid in insidan av lådan med frigolit.

5392
4133
Tropfrog:
Jag vet inte om jag var tillräckligt tydlig. Du får inte komma med lufttäta lådor till mässan. Det finns djurskyddsinspektörer på plats och de kommer omedelbart att be dig ta bort alla djur vars lådor inte överensstämmer med det undantag från L80 som getts till mässan.

I fallet lufttäta lådor riskerar du nog också erinran, böter och heminspektion.

Mvh
Magnus 

72
9
Dade:
Okej kanon. Det kunde ju inte vara tydligare.
Är bara rädd att det ibland kan bli för kallt. Jag tänker på alla som står i kö utanför mässan en timme. 
Jag har absolut förstått vad du skriver.
Kan en vän stå innanför dörrarna om jag står kvar i kön så djuren inte fryser?
Jag förstår att det inte är mässans problem att lösa min logistik men det hade varit fantastiskt om det hade funnits en "garderob" för djur.

72
9
Dade:
Det kanske hade varit bättre för mig att hyra ett bord iofs.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild