Osmält mat

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Moaa:
Hej.
Min leo fick mjölmask och syrsir igår kväll. I morse låg dom i terrariet osmälta. Maskarna på ett ställe, syrsor på ett annat och bajs fanns i bajshörnet.
Är ny på ödlor, vad kan vara fel?
/Moa

Medlem i SkHF
1065
1217
NellyNiklas:

Moaa skrev:
Hej.
Min leo fick mjölmask och syrsir igår kväll. I morse låg dom i terrariet osmälta. Maskarna på ett ställe, syrsor på ett annat och bajs fanns i bajshörnet.
Är ny på ödlor, vad kan vara fel?
/Moa

Välkommen till forumet.

Först. Vad menar du med "osmält"? Är de söndertuggade och ser ut som ödlan spytt upp dem? 

Vad kan vara fel? Omöjligt att svara på. Hur gammal är ödlan? Hur länge har du haft den? Är det första gången detta händer? Enklast är nog att börja utesluta variabler med uteslutningsmetoden.
Jag personligen hade börjat dubbelkolla temperaturerna i terrariet.  

2
0
Moaa:
Hej.
Hela, uppspydda. Hon är 1 år och temperaturen är som det brukar. Ska testa med en annan termometer också. 
/Moa

5468
4190
Tropfrog:
Jag tycker att du skall vända dig till en veterinär.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
646
417
Jimmy:
Moaa skrev:
Hej.
Hela, uppspydda. Hon är 1 år och temperaturen är som det brukar. Ska testa med en annan termometer också. 
/Moa

Att temperaturen är som burkar är ju inte bra om den tex är för låg.
Vad har du för temp på marken i terrariet på den varmaste respektive kallaste platsen? Och vad är tempen på gömställena som den använder mest?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild