kungspyton frågor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

74
27
09an:
Hej alla här på terrariedjur!

Jag är väldigt intresserad av kungspyton ormar och det är nästan bestämt att jag ska få köpa en när jag har pengar till foder och terrarie osv. En avgörande sak enligt andra i hushållet är dock att hitta någon som kan kolla till ormen om man åker iväg. Även om jag kommer stanna hemma på semestrar osv så kan det ju upstå en situation då man måste åka iväg. Någon som kommer förbi och kollar så att ormen är kvar i terrariet går antagligen att årdna men det är vatten som är problemet. En granne som är villig att kolla till våra övriga djur finns redan men han är som många andra ormrädd och vill därför antagligen undevika att vara i nära kontakt med ormar.

Min fråga är om någon har en smart lösning där man kan byta vatten utan att sticka in händerna i terrariet. Eller skulle det fungera att ha något som pumpar runt vattnet och på så sätt förhindrar att vattnet blir stilla och bakterier och annan skit sammlas eller bildas.'

Jag ber om ursäkt för min röriga text och tackar på förhand för svar:)

19
3
OliverBorggren:
Vågar personen bara stoppa in handen i terrariet så kan man ju sätta vattenskålen nära öppningen till terrariet. Då KP oftast ligger och gömmer sig i sitt gömställe så kommer man förmodligen inte ens se ormen när vattnet ska bytas.
Bara stoppa in handen och ta ut skålen snabbt. 

74
27
09an:
Hej igen allihopa!

Finns det några övriga saker ni tycker att man ska tänka igenom innan man skaffar orm, eller mer specifikt kungspyton. Några tips och trix eller bra att veta om just kungspyton. Vad är tex det bästa botten substratet enligt er, hur djupt med substret ska man ha osv..

Tack på förhand :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild