Rack till boa…?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

18
4
Olivens_Djur:

Jag förstår att detta är lite av ett kontroversiellt ämne om det är okej att ha ormar i plast lådor. Själv har jag alla mina reptiler i terrarium men nu när jag har planer att skaffa min andra orm så undrar jag om detta är ett alternativ.

Min plan är att han kommer få ett stort terrarium så snart som möjligt men lär behöva vänta några månader för att samla ihop till det. Som jag förstått har flertal personer deras bebis ormar i racks men vad anser ni? Speciellt då tänker jag boa orm, är det okej att ha boa ormar i plast lådor? Brukar de trivas i lådor? I sånna fall, hur går jag till väga? Värmelampa blir ju svårt då plasten smälter. Är det okej att inte ha det och ändast värme matta? Är det lätt att ormen får brännskador med värme matta under plast?

Just den art jag letar efter har jag haft svårt att hitta men en mässa som kommer snart har förhoppningsvis den där. Så det är därför jag tänkte det var en smart idé att testa racks. Speciellt också då den bör vara i karantän som jag förstått och inte nära de andra djuren.

Som sagt, ingen erfarenhet av racks. Många frågor, hoppas någon har svar!! :)

5384
4125
Tropfrog:
Jag tänker att plast eller glas inte gör någon skillnad för djuren. Kanske tillochmed plast är bättre då de kanske känner sig mindre utsatta utan insyn. Samtidigt tänjer jag att det är ganska så tråkigt för ägaren att inte kunna se sina djur.

Vad jag förstår så finns det få rack system som är långsiktigt hållbara om man vill följa lagen. Kolla vad som gäller enligt L80 innan du tar beslut.

Mvh
Magnus 

18
4
Olivens_Djur:

Tropfrog skrev:
Jag tänker att plast eller glas inte gör någon skillnad för djuren. Kanske tillochmed plast är bättre då de kanske känner sig mindre utsatta utan insyn. Samtidigt tänjer jag att det är ganska så tråkigt för ägaren att inte kunna se sina djur.

Vad jag förstår så finns det få rack system som är långsiktigt hållbara om man vill följa lagen. Kolla vad som gäller enligt L80 innan du tar beslut.

Mvh
Magnus 

Tackar så mycket! Det ska jag göra!!!

Mvh/ Olivia

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild