Kragagam eller Vattenagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

5
0
Kris:
Hej 

Jag har lite beslutsångest inför ödleköp, har tidigare haft skäggagamer men nu är det dags att skaffa något annat. Har alltid velat ha en kragagam men nu har jag även fastnat för vattenagamerna. Vet om att skötseln kan vara något svårare när det gäller vattenagamerna just på grund av de behöver vatten och rätt fultighet, men den är så fin. Har ni några tips eller tankar so
 kan hjälp mig välja?

Mvh Kristoffer 

Medlem i SkHF
1065
1217
NellyNiklas:

Kris skrev:
Hej 

Jag har lite beslutsångest inför ödleköp, har tidigare haft skäggagamer men nu är det dags att skaffa något annat. Har alltid velat ha en kragagam men nu har jag även fastnat för vattenagamerna. Vet om att skötseln kan vara något svårare när det gäller vattenagamerna just på grund av de behöver vatten och rätt fultighet, men den är så fin. Har ni några tips eller tankar so
 kan hjälp mig välja?

Mvh Kristoffer 

Kragagamen är givetvis häftig med sitt unika utseende och beteende, men så fort djuret blir "tam" eller vänjer sig vid sin ägare så försvinner också det karakteristiska beteendet. Kragagamerna tillbringar också 90% av tiden i träden och kräver därmed höge terrarium än vanligt. De sitter därmed still ganska ofta och länge, så det bör man som spekulant ha i åtanke inför ett potentiellt köp.

Mvh
Niklas

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild