Att DIY:a

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
NewGirl24:
Hej!

Jag hade tänkt att göra om min ögonfransgeckos terrarium. Det finns redan gråsuggor och hoppstjärtar i med dränering etc. Men jag ska ha i mer levande växter, mer substrat och göra en ordentlig bakgrund av fogskum. 

Ni som gjort det; hur lång tid tar det?
Är det mer än 1 dag så är det ju olämpligt att geckon är i en liten plastlåda (ungefär skolåda storlek) med gömsle och vatten (han sitter där om jag behöver torka glasrutorna eller så)

Andra tips om en sådan här ombyggnation uppskattas 

Tack på förhand! 

Medlem i SHF
13
8
IsabelleAlmqvist:
NewGirl24 skrev:
Hej!

Jag hade tänkt att göra om min ögonfransgeckos terrarium. Det finns redan gråsuggor och hoppstjärtar i med dränering etc. Men jag ska ha i mer levande växter, mer substrat och göra en ordentlig bakgrund av fogskum. 

Är det mer än 1 dag så är det ju olämpligt att geckon är i en liten plastlåda (ungefär skolåda storlek) med gömsle och vatten (han sitter där om jag behöver torka glasrutorna eller så)

Tack på förhand! 

Jag tror absolut att du kan ha honom i en plastlåda under byggnationen. En vecka är nog inte skadligt så länge alla värden stämmer. Finns många bra klipp på youtube om just detta. 

Medlem i SHF
13
8
IsabelleAlmqvist:

Finns jätte många videos om hur man sätter ihop en sk "budgetlåda". Kanske inte optimalt att hålla djur i över en längre tid men under en renovering tycker inte jag att det är oetiskt. 

youtu.be/NXYbKlCa43w

youtu.be/99o0yXwoDCs

2
0
NewGirl24:
IsabelleAlmqvist skrev:
Finns jätte många videos om hur man sätter ihop en sk "budgetlåda". Kanske inte optimalt att hålla djur i över en längre tid men under en renovering tycker inte jag att det är oetiskt. 

youtu.be/NXYbKlCa43w

youtu.be/99o0yXwoDCs

Okay! Tack! Jag ska kika på det!

22
10
Justanotherday:
NewGirl24 skrev:
Hej!

Tack på förhand! 

Om du har möjlighet och tillgång till någon med bil så ta en sväng till Biltema och skaffa nån av alla deras biliga plastbackar med lock istället.
Förslagsvis den här    www.biltema.se/hem/forvaring/lador/forvaringslada-med-hjul-70-l-2000021750

Om du kan, och den är inte alltför dyr, skaffa en lödpenna (finns också på Biltema) och gör lätt då massor av små ventilationshål i plasten.

Ja precis, en liten skolådestorlek låter inte vettigt i mer än några timmar högst vid städning. Och en större låda är ju bra att ha i reserv på förrådet om djuret behöver ev bo hos djurvakt eller dyl.    :-)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild