köpa mat till leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

14
4
Nattaaosk:
Hej1 Jag har haft minleopardgecko i en månad n och jag har matat henne mjölmaskar. Hon äter bra men jag vill kunna variera på kosten. Hon är ca 12cm just nu och det enda jag har hittat är mjölmaskar och gräshoppor som är alldeles för stora för henne nu.

Vars köper ni med leopard gecko eran mat?

Medlem i SkHF
88
53
Kenneth58:
Små dubia, Buffaloworms,

63
131
Toke:
uromastyx.se/produkt/kackerlackor-nymf-storpack-100g-ca-1250st/

Medlem i SkHF
88
53
Kenneth58:
www.herperschoise.se/category.html/foderinsekter

Beroende på var du bor

Malmö finns Tropikhuset i Malmö AB, Zoogiganten Jägersro,

Vellingeblomman i Vellinge, kan skaffa, om man tar ett snack med dom.

5468
4190
Tropfrog:
Jag gissar att TS bor i Umeå.

Vore iofs bra om den informationen framgick i första inlägget.

Men och andra sidan ser jag ofta liknande frågor på internationella forum. Roar mig med att ge länkar till svenska sidor då. :)

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
88
53
Kenneth58:
Tropfrog skrev:

Men och andra sidan ser jag ofta liknande frågor på internationella forum. Roar mig med att ge länkar till svenska sidor då. :)

Mvh
Magnus 

Idag kvittar det iregel var man bor, handlar själv maten till djuren på nätet, även terrarium, 95% handlar jag på nätet, är väldigt smidigt, 
Mycket av medlemmarna här.

729
387
Johnexotics:
Nattaaosk skrev:
Hej1 Jag har haft minleopardgecko i en månad n och jag har matat henne mjölmaskar. Hon äter bra men jag vill kunna variera på kosten. Hon är ca 12cm just nu och det enda jag har hittat är mjölmaskar och gräshoppor som är alldeles för stora för henne nu.

Vars köper ni med leopard gecko eran mat?

pangdubia.se/

5468
4190
Tropfrog:
Kenneth58 skrev:

Idag kvittar det iregel var man bor, handlar själv maten till djuren på nätet, även terrarium, 95% handlar jag på nätet, är väldigt smidigt, 
Mycket av medlemmarna här.

Det är mitt i vintern just nu. Postnord accepterar inte att man skickar levande djur. De som ändå skickar levande djur gör det mot postnords regler och på köparens egen risk.

Tycker du fortfarande att det är en god idé att rekommendera någon som bor i Umeå att beställa djur online?

Mvh
Magnus 

14
4
Nattaaosk:
Tropfrog skrev:

Det är mitt i vintern just nu. Postnord accepterar inte att man skickar levande djur. De som ändå skickar levande djur gör det mot postnords regler och på köparens egen risk.

Tycker du fortfarande att det är en god idé att rekommendera någon som bor i Umeå att beställa djur online?

Mvh
Magnus 

Tropfrog skrev:

Mvh
Magnus 

Jaa jag bor i umeå. Tänkte inte på att säga det, sorry

Medlem i SkHF
88
53
Kenneth58:
PostNord vet iregel inte vad paketet innehåller,
Jag bor i Skåne, tror vi låg på -7 grader någon dag, beställer hela tiden från nätet, kan inte få tag på små dubia annars, senaste leveransen mellan jul  och nyår.
Beställer ofta från medlemmar här, hoppstjärtar och gråsuggor och har inte varit några problem överhuvudtaget med kylan, även om det kommer från Stockholm/Norrland.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild