Inaktiv orm

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
Nayaimi:
Hej! Första gångs ormägare här.
Jag har en liten majsormsbebis, född i juli.
Har aldrig haft problem med honom, han har ömsat fina hela öms varje gång, och han äter alltid när mat erbjuds.

Men nu på senaste tid har han börjat bli väldigt inaktiv. Han lämnar sällan sitt hus längre, tidigare har han alltid tagit sig ut så fort dagsljuset släckts och klättrat och "lekt" i terrariet.

Jag undrar om detta är något jag bör oroa mig över? Eller om det är normalt i vintermånaderna.

210
109
Norrby89:
Nayaimi skrev:
Har aldrig haft problem med honom, han har ömsat fina hela öms varje gång, och han äter alltid när mat erbjuds.

Men nu på senaste tid har han börjat bli väldigt inaktiv. Han lämnar sällan sitt hus längre, tidigare har han alltid tagit sig ut så fort dagsljuset släckts och klättrat och "lekt" i terrariet.

Jag undrar om detta är något jag bör oroa mig över? Eller om det är normalt i vintermånaderna.

Handlar nog om att han har utforskat klart och inser att han inte kommer ut och helt enkelt funnit sig till ro =) vi har haft exakt likadant med alla våra ormar, väldigt aktiva i början men så fort dom utforskat hela terrariet så ligger dom på en av tre ställen 90% av tiden. 

Medlem i SHF
4043
5092
Jonas_:
Nayaimi skrev:

Det låter helt normalt för denna årstiden : ) även om könsmogna ormar brukar reagera mer på årstider så är det inte ovanligt att även yngre individer saktar ner rejält när det blir mörkare och kallare dagar. 

En väldigt aktiv orm brukar inte vara helt normalt kan jag säga, mer normalt med mer inaktiva ormar. Väldigt generellt sagt såklart : ) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild