HJÄLP! Kryp i bottenmaterial.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

7
0
BKBG:
Har precis köpt ny bark till terrariet av märket "flamingo". Nu ser jag att det kryper små små kryp i det nya underlaget. Är det en fara för min majsorm? Tänkte på om det kanske är kvalster.

5384
4125
Tropfrog:
Det kan absolut vara kvalster. Fuktkvalster eller jordkvalster skulle båda kunna trivas i en stängd påse med organiskt substrat. Att det skulle kunna vara ormkvalster i påsen är mindre troligt såvida det inte ligger ett värddjur i påsen också.

Mvh
Magnus 

7
0
BKBG:
Så jag kan låta det vara eller ska jag byta ut det igen? Man blir ju lite orolig

7
0
BKBG:
Kan även säga att luftfuktigheten gick från 50% till 75% sen jag bytte subtratet. Så fukt fanns det gott om i påsen.

720
383
Johnexotics:
Ta en bild på dom få vi se vad det är

7
0
BKBG:
Ok! Gör det imorgon.

5384
4125
Tropfrog:
BKBG skrev:
Så jag kan låta det vara eller ska jag byta ut det igen? Man blir ju lite orolig

Det går inte säga baserat på tillgänglig information om de utgör en fara för din orm eller inte. Jag har tom svårt att tro att ett foto kan utesluta något heller.

Jag själv hade inte varit särskilt orolig, men kan förstås inte garantera något.

Mvh
Magnus 

7
0
BKBG:
Svårt att ta ett bra kort men dom är vita och lite avlånga.

5384
4125
Tropfrog:
BKBG skrev:
Svårt att ta ett bra kort men dom är vita och lite avlånga.

......och hoppar till när du blåser på dem? Googla hoppstjärt eller springtail på engelska. Samma?

Mvh
Magnus 

7
0
BKBG:
Yes, dom hoppar när man blåser. Ser ut som hoppstjärt. Ofarliga?
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild