Dubia terrarium av svensk skog?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
Tr3jz0r:

Hej allihopa. 

som rubriken lyder så tänkte jag göra ett bioaktivt terrarium till mina feeder dubias. 

Dom är inte en del av den produktiva kolonin Utan fristående som jag matar med. 

Har fin svensk djup gamla skog där jag bor. 
En genom sur stubbe  mossa  och jord är de jag planerar att använda  

1:Kan jag använda materialet i skogen i ett terrarium till dubias? 

2:Kan de påverka mina andra terrarium på nåt vis? Har reptiler och spindlar samt en skäggagam. 

3:svenska gråsuggor. Funkar dom på samma vis som andra gråsuggor som säljs här på TD? 

Mvh Fredrik. 

722
384
Johnexotics:

Du kan ta in från naturen om du vill kan du rengöra det du ta in .

man kan ju få in lite kryp å sånt från naturen. Enda du ska vara noga med inte få in massa myror dom kan ju göra stor skada mot dina spindlar.
 Svenska suggor funkar utmärkt har det i vissa av mina terrarium dom har varit där i ett år nu dom har blivit rätt många hehe.

2
1
marscmallow:
Tänk också på att djur i skog kan kontaminera materialet du tar in vilket riskerar att du får med dig bakterier eller kanske om du har otur någon parasit från avföringen. Så var säker på att du tar det från en bra plats i så fall. Gråsuggorna kan ha fått i sig något från naturen som kanske kan vara dåligt, det är kanske bättre att ta några och sedan föda upp nya i sånna fall eller tar några och sedan matar dem med ordentlig föda tills de fått ut det som kan ha varit en risk. Vissa insekter blir nämligen giftiga efter att ha fått i sig det giftiga men om gråsugor har tendensen att få i sig giftiga växter vet jag inte.

3
0
Tr3jz0r:
Johnexotics skrev:
Du kan ta in från naturen om du vill kan du rengöra det du ta in .

man kan ju få in lite kryp å sånt från naturen. Enda du ska vara noga med inte få in massa myror dom kan ju göra stor skada mot dina spindlar.
 Svenska suggor funkar utmärkt har det i vissa av mina terrarium dom har varit där i ett år nu dom har blivit rätt många hehe.

Bra där. Ska se till att inte ha myror med in. 

synd att man inte kan lägga upp bilder längre. Eller jag kan inte iaf. 

Tack för din input  :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild