Bakgrund lim, giftigt?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

41
1
Molol:
Hej! Ska bygga en terrarie bakgrund till en strumpebandssnok och köpte detta lim av bygghandeln jag är inte helt säker på om det är giftfritt när det är torkat så jag skulle uppskatta lite hjälp on någon vet nåt

5439
4171
Tropfrog:
Jag brukar titta i produktdatabladet när jag är osäker på en produkt. Där finns all information som behövs.

Mvh
Magnus 

41
1
Molol:
Tropfrog skrev:
Jag brukar titta i produktdatabladet när jag är osäker på en produkt. Där finns all information som behövs.

Mvh
Magnus 

Vet du några ämnen som är dåliga? Jag vet inte vad som är giftigt och inte

5439
4171
Tropfrog:
Sorry, jag menade säkerhetsdatabladet.

Det förväntas inte av användare att känna till ämnen som används i en produkt. Det skall enligt EU förordning framgå tydligt vilka risker som finns med produkten även för de som saknar kemi kompetens.

Sen gäller ju säkerhetsdatabladet främst kända effekter på människor och miljö. Har svårt att tänka mig att det finns några produkter där man fullständigt utrett eventuella effekter på strumpebandssnok.

Mvh
Magnus

41
1
Molol:
Tropfrog skrev:
Sorry, jag menade säkerhetsdatabladet.

Det förväntas inte av användare att känna till ämnen som används i en produkt. Det skall enligt EU förordning framgå tydligt vilka risker som finns med produkten även för de som saknar kemi kompetens.

Sen gäller ju säkerhetsdatabladet främst kända effekter på människor och miljö. Har svårt att tänka mig att det finns några produkter där man fullständigt utrett eventuella effekter på strumpebandssnok.

Mvh
Magnus

Okej
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild