Syrsor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

23
4
Hendrik:
Vet inte om tråden hamnat rätt, men jag gör ett försök.

Det är så att vår djuraffär i närheten som vi hittills köpt syrsor ifrån stänger/säljs (till ArkenZoo, som inte har levande djur)
Därigenom försvinner syrsorna från vår direkta närhet.

Så till min fråga, Hur får man syrrsor att överleva längre? Tänkte köpa på mig ett större antal än vanligt.

5473
4192
Tropfrog:
Jag tänker att man håller dem vid liv på precis samma sätt som man gör dem till nyttig mat för djuren innan utfodring. Det kallas för gut loading och är absolut nödvändigt för att ge ditt djur allt det behöver. Syrsor från djuraffären är helt enkelt inte nyttigt utan det.

På sikt är det avsevärt bättre för både ditt djur och din ekonomi att odla dubia istället. Då har du alltid tillgång till bra foder som inte behöver gut loadas innan utfodring.

Mvh
Magnus 

23
4
Hendrik:
Tropfrog skrev:
Jag tänker att man håller dem vid liv på precis samma sätt som man gör dem till nyttig mat för djuren innan utfodring. Det kallas för gut loading och är absolut nödvändigt för att ge ditt djur allt det behöver. Syrsor från djuraffären är helt enkelt inte nyttigt utan det.

På sikt är det avsevärt bättre för både ditt djur och din ekonomi att odla dubia istället. Då har du alltid tillgång till bra foder som inte behöver gut loadas innan utfodring.

Mvh
Magnus 

Tanke var nu att köpa loss alla syrsor dom har kvar, lär vara en del.
Men tack för tipset! 

Medlem i SHF
93
70
Da_wall:

Hendrik skrev:

Tanke var nu att köpa loss alla syrsor dom har kvar, lär vara en del.
Men tack för tipset! 

Ska försöka hjälpa dig när jag har tid över :)  

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild