Rödögd krokodilskink (Tribolonotus gracilis). Vart hittar man?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

16
3
Nenneh:
Hej!

Planerar några nya inköp efter nyår. Tribolonotus gracilis är en av mina absoluta favoritödlor och det hade varit kul att ha en i framtiden.
Så jag undrar om någon har förslag på vart jag skulle kunna få tag på en? Har kollat runt i sverige men kan inte hitta någon som säljer.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Synd att du bor så långt bort. Jag har en 0.0.1

Letade länge innan jag hittade denna och hittar inte fler så jag funderar på att sälja denna om jag blir erbjuden rätt pengar.

Såg dem även på tropikmässan i Malmö nu senast

16
3
Nenneh:
ZDC skrev:
Synd att du bor så långt bort. Jag har en 0.0.1

Letade länge innan jag hittade denna och hittar inte fler så jag funderar på att sälja denna om jag blir erbjuden rätt pengar.

Såg dem även på tropikmässan i Malmö nu senast

Jo, Östersund är inte bästa läget för att få tag på djur ????

Har funderat på att åka ner till kommande mässor i antingen Stockholm eller Malmö men det blir dyrt med dessa bensinpriser. Och tåg är ju inte direkt ett alternativ om jag ska köpa saker... 

Får man fråga vad du betalade för din? Kan vara bra att veta vad dom går för i Sverige. 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Nenneh skrev:

Jo, Östersund är inte bästa läget för att få tag på djur ????

Har funderat på att åka ner till kommande mässor i antingen Stockholm eller Malmö men det blir dyrt med dessa bensinpriser. Och tåg är ju inte direkt ett alternativ om jag ska köpa saker... 

Får man fråga vad du betalade för din? Kan vara bra att veta vad dom går för i Sverige. 

Jag gav runt 1500 för min, observera att det inte är ett riktpris för arten. 

Det är en häftig ödla, men räkna inte med att se den speciellt ofta när du har fått den, de inte riktigt hanterbara, visserligen håller de sig stilla när man tar upp dem, OM man lyckas ta upp dem, men det är inte ett tecken på att de trivs och är tama.

Terrariet ska ha tätt med växter som den kan gömma sig bland, gullranka är bra och växer snabbt när det är hög fuktighet. Förbered terrarium redan nu och låt det växa in. 

Kolla på Reptiliatus på youtube, han har flera redeye och lyckas avla på dem. 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild